Elképesztő összegeket költenek el a techóriások a marketingeseik fizetésére, de elég egy rossz ötlet és nevetség tárgyává tehetik a márkát.
Az okostelefon-gyártóknak nagyon fontos a megfelelő marketingstratégia. Viszont hiába hangzik valami nagyon jól fejben, és hiszik azt, hogy működni fog, a fogyasztók véleménye kegyetlen tud lenni. A rossz PR döntések viszont általában a márkára vannak hatással, nem pedig magára a termékre.
Összegyűjtöttünk párat az elmúlt évek legjobban félresikerült okostelefon-reklámjaiból, és csak a jelenleg egyik legnépszerűbb szleng jut róluk az eszünkbe. Cringe.
A Microsoft eltemeti az iPhone-t (2010)
Egyenesen pofátlanságra van szükség, hogy temetést tartsunk a versenytársunk legnépszerű termékének. Ennek ellenére a Microsoft pontosan ezt tette a Windows Phone 7 kiadásákor, amit azóta el is felejtettünk, hogy létezett. Az alkalmazottak ráadásul még Michael Jackson thrillerét is előadták.
Ha bármelyik platformot halottnak nevezhetjük, az a Windows Phone. A Microsoft úgy döntött, hogy 2017-ben megszünteti a Windows 10 Mobile funkciófrissítéseit, és 2020 elején hivatalosan megszüntette a platformot. Úgy tűnik, hogy a Microsoft megtanulta a leckét, mivel a Surface Duo elindításakor nem játszott el egy Galaxy Fold temetést.
Antenna hiány (2010)
Az iPhone 4 még 2010-ben debütált egy új dizájnnal, amelynek fém pereme és üveg hátlapja meglehetősen jellegzetes megjelenést kölcsönzött. Természetesen a fém nem a legjobb választás a mobilkapcsolat szempontjából, ezért a vállalat néhány műanyag vonalat húzott a keretbe a vétel javítása érdekében. Sajnos kiderült, hogy a telefon normális tartása gyakran eredményezett rossz jelet.
“Rosszul fogod” – mondta az Apple néhai vezérigazgatója, Steve Jobs e-mailben az érintett ügyfélnek. Kijelenteni, hogy az emberek helytelenül tartották a telefonjukat, ahelyett, hogy az Apple beismerte volna a hibát, az okostelefonok egyik legnagyobb PR bakija.
Nokia Lumia 920 OIS hirdetés (2012)
A Nokia vitathatatlanul az első olyan vállalat volt, amely optikai képstabilizátort (OIS) kínált a telefonjain, kezdve a Lumia 920-al még 2012-ben. Készítettek is egy videót vele, amely a gördülékeny videórögzítést hivatott kiemelni, kerékpárost kamerázva.
Ezután kiderült, hogy a Nokia egy kardánra szerelt DSLR fényképezőgépet használt maga a telefon helyett. Csak azért tudtuk meg ezt a részletet, mert az emberek észrevettek egy tükröződést a videóban, amely a teljes beállítást mutatja.
A Samsung Galaxy S4 bemutató eseménye (2013)
A Samsung színházi stílusú indítóeseményt választott a Galaxy S4 számára. Sajnos azonban az egész bemutatón nem mutatták be túl jó színben a nőket és érhető módon jött azonnal a kritika a dél-koreai gyártó irányába.
A Samsung ugyanis olyan karaktereket szerepeltetett, mint egy férfit, aki utálja az anyósát, egy vonzó brazil nőt hátborzongató hátizsákos barátjával, és egy részeg, szerelmes háziasszonyt. Hát, valóban nem a legszebb ábrázolása a női nemnek.
Minden, amire a BlackBerry Z10 nem képes (2013)
A BlackBerry legmarkánsabb marketinghibája a Z10 2013-as Superbowl hirdetése. A Z10 volt az első okostelefon, amely az érintésre fókuszáló BlackBerry 10 platformot futtatta és kicsit elbízták magukat a rendszert illetően.
A BlackBerry arra összpontosított, hogy összeszedje, amire a Z10 nem képes. A telefon tapicskolásával például a tulajdonos kigyullad. Újabb érintés és elefántlábakat kap. Végül pedig elég még egy érintés és a beérkező tartálykocsi teherautóvá válik ezernyi gumikacsával.
Kár is amúgy a rossz reklámért, mert a Z10 egész jó telefon volt. Ez nagyrészt a gesztusokon alapuló kezelőfelületnek volt köszönhető, amelyet korábban a MeeGo és a Palm eszközökhöz hasonló technológiát alkalmazott.
A OnePlus és a telefonzúzás (2014)
A cég Smash The Past reklámja az egyik legnevetségesebb marketingkudarc. Egy verseny lehetővé tette a felhasználók számára, hogy mindössze 1 dollárért megvásárolják a OnePlus One-t, de a csavar az volt, hogy győzelem esetén meg kellett semmisíteniük a régi telefonjukat.
Mondani sem kell, hogy sok baj volt ezzel a versennyel. Egyrészt egy jó telefon pazarlása volt, amelyet újrahasznosíthattak volna vagy oda tudták volna adni egy rászorulónak. Ráadásul a készülék lítium akkumulátorának és üvegének megsemmisítése potenciálisan veszélyes következményekkel jár. A sok panasz miatt a OnePlus megváltoztatta a versenyt, és arra kérte a nyerteseket, hogy adják régi modeljüket egy olyan személynek, akinek szüksége van rá. De miért nem volt ez az első lépés?
Huawei és DSLR képek (2016, 2018)
A Huawei nem az egyetlen márka, amely megtévesztő DSLR képeket használt okostelefonok reklámozására, ráadásul kétszer is.
Az első nagyobb eset 2016-ban történt, amikor a cég meglehetősen éles képet tett közzé a Google Plus felületén (igen, ilyen is volt, ki emlékszik?) arra utalva, hogy az egy Huawei P9-en készült. Természetesen az EXIF-adatokból kiderült, hogy valójában Canon fényképezőgéppel készítették.
A második eset 2018-ban történt, miután egy modell elárult egy kulisszatitkot a Huawei Nova 3i reklámfilmjéről, amiből kiderült, hogy a reklámban látható szelfit valójában DSLR fényképezőgéppel készítették.
Az Oppo nevetségesen rossz ColorOS-hirdetései (2019)
Az Oppo ColorOS hirdetései rendkívül szörnyűek, még a többi borzadályhoz képest is. A vállalat tavaly két hirdetést tett közzé a közösségi médiában, hogy kiemelje ColorOS 6 androidos lehetőségeit, de nem kellett volna.
A hirdetéseknek az a közös vonása, hogy valaki úgy beszél valakivel a ColorOS 6-ról, mintha az egy valódi személy lenne. Ráadásul rögtön egy androidhoz hasonlítják (érthető módon mondjuk). Nem csupán az ötlet borzasztó, de a rossz szinkron, iszonyatos a hangszerelés, és a silány hangszerkesztés miatt is szörnyű élményben van része annak, aki megnézi a videót. Az Oppo röviddel a közzétételük után törölte is a hirdetéseket, de azok továbbra is megtalálhatók az interneten.
Az LG Lengyelország perverz Tiktok hirdetése (2020)
Hogyan próbálja eladni az LG a V60-at és annak második képernyőjét? Használhatjuk azt egyfajta vezérlőként, vagy pedig futtathatunk egymás mellett alkalmazásokat vele. Megannyi hasznos dolog és lehetőség, de mi jutott eszébe a lengyel LG-nek? Hogy milyen kiválóan lehet vele sunyi szoknya alatti fotókat készíteni.
A hirdetés egy TikTok videóval futott, amelyen egy idős férfi egy szoknyás nőről készít perverz fotókat. Ez pedig azt hivatott reklámozni, hogy milyen jó ez a második kijelző, mert a felháborodott nő csak az egyik kijelzőre nézett, ahol a bácsi saját képei voltak. Az LG Poland hamar törölte a videót, és magának az LG-nek is égett a bőr a képén, mert azt mondta, hogy a lengyel részleg nem követte a szabályokat.
Ti emlékeztek még valami nagyon rossz PR húzásra a techcégektől?
Forrás: AndroidAuthority
Borító: PhoneArena