IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

A Google 1 milliárd dollár oszt ki a nagy híroldalak közt

A keresőóriás szeretné, ha az interneten megjelenő hírekért kapnának pénzt a szerzőik és ha a példáját követné a Facebook is.

A Google már jó ideje fejleszti a News és a Discover funkciókat, ami releváns híreket ajánl nekünk az általa megbízhatónak talált oldalakról. Viszont a Google nyilvánvalóan nem írja a saját híreit, és nincs arra kapacitása sem, hogy ha írna is, a világ összes nyelvére lefordítsa azt.

Viszont beszólt nekik két nagy kiadó is, a News Corp és az Axel Springer, hogy ha már profitot termel azzal, hogy az interneten megjelenő híreket tovább osztják, akkor fizessenek is értük. De nem csak a Google kapott a fejére, hanem a Facebook is.

Mindig is hittem az újságírásban és abban, hogy egy virágzó hír iparág kritikus jelentőséggel bír a demokrácia egészséges működésében.

Sundar Pichai, Google CEO

A híroldalak fejesei nem nézik azt jó szemmel, hozzáteszem újságíróként, hogy teljesen jogosan, hogy az általuk megírt híreken nyerészkedik a Google, de főleg a Facebook azzal, hogy egyszerűen csak szortírozza és megosztja őket. Véleményük szerint az lenne a minimum, hogy valamennyit ad nekik a bevételekből a két cég is.

Kíváncsiak leszünk arra, hogy nálunk kik lesznek benne a Google Hírek fizetős verziójában

A Google azt tervezi, hogy egy új szolgáltatást indít, a Google News Showcase-t, amiben a hírszolgáltatók maguk jelentethetnek meg cikket és azért fizet is a Google. Először Brazíliában és Németországban fogják tesztelni az appot és a rendszert, mielőtt élesben is elindíthatnák. A német Der Spiegel, Die Zeit és a brazil „Folha de S.Paulo in Brazil” már most jelentkezett a tesztprogramra.

Az újságok üzleti modelljei gyökeresen megváltoztak az elmúlt években, a fogyasztók már alig fogyasztanak bármit papír alapon, amit meg kell venni és vannak benne reklámok is. AZ interneten ingyen elérhetőek a hírek. Szeretnénk kivenni a részünket abból, hogy az újságírást, mint szakmát támogassuk a 21-ik században is.

Sundar Pichai, Google CEO

A Google nem az egyetlen amerikai techóriás, akik belátták, hogy igazuk van a kiadóknak. A Facebook szintén gondolkodik azon, hogy valahogy elkezd fizetni a tartalmakért, amiket megjelentet. Az ausztrál Versenyhivatal és Fogyasztóvédelem például hozott egy olyan szabályt, aminek értelmében a techcégeknek fizetnie kell, ha híreket vesznek át az ausztrál lapoktól.

Te hajlandó lennél minimális összeggel hozzájárulni az újságíráshoz?

Forrás: CNBC
Borító: UX Site

 

 

Kapcsolódó cikkeink

Ezek a zászlóshajók feszülnek az iPhone 14-nek ősszel

Anikó

Google: az Apple visszatartja a fejlődést

Anikó

Végre használható lesz a Gmail iOS-es widgete

Anikó