Ha van iparág, ahol óriásit lehetett kaszálni az idei Covid-19-es karanténon, akkor az minden, ami az otthon (is) űzhető tevékenységekhez kapcsolódik. Ilyen a tartalomfogyasztás is, még pedig annak zenei ága.
A Nielsen felmérései alapján egyébként egészen erősen kezdett ez az év, aztán jött az igazi boom. Március 12-től visszamenőleg, az előző évhez képest 14,6%-os emelkedést tapasztalhattak az Egyesült Államokban az összes audio tevékenység során. Az Apple Music pedig még ennél is nagyobbat robbantott 20,4%-os növekedéssel. Márciustól júliusig pedig további 9,4%-os növekedést lehetett tapasztalni a tavalyi mutatókhoz mérten.
Az olyan digitális store-ok, mint például az iTunes Store viszont egészen negatívan kezdték az évet, 24,6%-os visszaeséssel az eladott albumok terén, míg az eladott dalokra a kereslet 26,4%-kal csökkent ugyancsak a márciusig tartó időszakban. Bár nyárig azért valamicskét javult a dalok iránti kereslet 5,2%-kal, ez a mélyrepülést nem állíthatta meg. Ellenben az albumeladásoknak sikerült fordítani és egy 7,3%-os pluszt hozni a tavaszi negyedévhez mérten.
Úgy tűnik, hogy az emberek már igencsak visszavágynak régi életükhöz, a felhasználók több mint 55%-a játszott le olyan számokat, amiket régebben hallgatott. Nosztalgia a köbön. 62,5% pedig 1,5 évnél régebbi számokkal tarkította lejátszási listáit.
Mondjuk az Apple-nél nem nagyon kell panaszkodniuk. A felhasználói bázisuk növekedése tavaly is meghaladta az átlagos piaci növekedés (32%) mértékét, 36%-kal dübörögtek a vállalat zenefogyasztói
Forrás: Nielsen
Borítókép: Apple