Az Apple új, iOS 14.5-ben található App Tracking Transparency funkciója nem tűnik nehezen felfogható koncepciónak; az első becslések szerint az amerikai felhasználók 96 százaléka megragadja a lehetőséget, hogy megmondja az alkalmazásoknak: “Nem, nem követhetsz nyomon az interneten keresztül.”
Az Apple most egy teljes reklámkampánnyal is győzelmi kört tesz, amely a funkciót az iPhone egyik igen valid értékesítési pontjává teszi, és tovább erősíti azt a törekvését, hogy az egyetlen olyan technológiai cégként tüntesse fel magát, amelyben meg lehet bízni. És ha engem kérdezel, az új reklámspot, a “Tracked” szinte tökéletes.
Ki ne akarná Thanososan egy csettintéssel eltűntetni az őt követő reklámokat? Nem csoda, hogy a Google hosszasan gondolkodik azon, hogy követi az Apple példáját egy saját nyomkövetés-ellenes funkcióval.
A kritikusok szerint ezek a lépések drágábbá teszik az internetet, és potenciálisan károsítják a kisvállalkozásokat, akik frissítik az alkalmazásaikat, hogy figyelmeztessenek erre – valamint arra, hogy a hirdetések kevésbé relevánsak lehetnek, ha lemondasz a követésről.
De ezt elég nehéz eladni a manapság létező adatvédelmi fenyegetésekhez képest, és nehéz vitatkozni az Apple azon elképzelésével, hogy a felhasználóknak maguknak kell választaniuk. Éppen ezért vállalat tavaly év végén elindította az adatvédelmi címkéket is az App Store-ban, ahonna kiderül, adott alkalmazás pontosan hogyan és milyen adatainkat használja fel.
Az Apple a The Verge-nek elmondta, hogy saját hirdetési platformja és alkalmazásai nem követik a felhasználókat, és hogy az App Tracking Transparency prompt a saját alkalmazásaira is vonatkozik.