A mobilalkalmazások piaca évről évre egyre jobban növekszik, és ezt a számok is világossá teszik.
A Sensor Tower kedden közzétett új kutatásából kiderült, hogy a felhasználók 133 milliárd dollárt költenek alkalmazásokra 2021-ben, ami 20%-kal több, mint 2020-ban. Érdekes módon az Apple App Store továbbra is több bevételt termel, mint a Google Play.
A Sensor Tower kutatása az App Store és a Google Play adatait is tartalmazza. Összességében csak az Apple App Store 85,1 milliárd dollárt tett ki ebből a piacból, éves szinten 17,7%-os növekedéssel. Bár az Android megtartotta a piaci részesedést, a felhasználók kevesebbet költöttek a Google Play áruházban, mint az App Store-ban. Az év során a Google Play 47,9 milliárd dolláros bevételt regisztrált.
A mobiljátékok és a nem-játékos alkalmazások 2020-as elfogadási és költési fellendülése után a piaci trendek 2021-ben kezdtek normalizálódni, mivel a Sensor Tower Store Intelligence adatai szerint a fogyasztók világszerte körülbelül 133 milliárd dollárt költenek majd alkalmazáson belüli vásárlásokra, prémium alkalmazásokra és előfizetésekre az App Store és a Google Play áruházakban. Ez 19,7 százalékos éves növekedést jelent a 2020-as 111,1 milliárd dollárról, ami majdnem tükrözi a 2019-ben tapasztalt 21 százalékos éves növekedést a fogyasztói kiadásokban.
A kutatás megjegyzi, hogy a növekedés a piac normalizálódásának köszönhető a COVID-19 tavalyi hatásait követően, így hihető, hogy 2022-ben még jobb eredmények születnek majd.
Nem meglepő módon a TikTok az év legtöbb bevételt hozó alkalmazása, mivel a videoplatform júniusban elérte a 3 milliárd dolláros bevételt. A mobilalkalmazások piacát 2021-ben a YouTube, a Tinder és a Disney+ is hajtotta. Az olyan alkalmazások, mint a Tencent Video, az iQIYI, a Piccoma, a QQ Music és a Youku szintén a legnagyobb bevételt hozó alkalmazások között vannak az App Store-ban.
Ami a letöltési számokat illeti, a TikTok továbbra is az első helyen áll a listán. Közvetlenül mögötte azonban a YouTube, a WhatsApp, az Instagram, a Facebook és a Zoom következik.
A Sensor Tower még egy játékoknak szentelt rangsort is közzétett. Csak az App Store-ban a játékosok várhatóan 52,3 milliárd dollárt költenek majd az év végéig. Az iOS-en a legtöbbet letöltött játék 2021-ben a PUBG Mobile volt, míg a Honor of Kings vezeti az év bevételeit.