Őszi megjelenésekor a 10. generációs iPad teljesen új designt kaphat.
Az elmúlt években az Apple évente frissítette az alap iPadet. A belépőmodellként funkcionáló eszköz 329 dolláros árával valóban húzó lehet, és mivel ez a belépőmodell, nem sok újdonságot tartalmaz minden évben. Valójában a 9. generációs iPad szinte teljesen megegyezik az előző két generációval, eltekintve a processzor és a kamerák kisebb frissítéseitől.
A legfrissebb pletykák általában a legnagyobb és legimpozánsabb termékekről szólnak, így a következő iPadről nagyon keveset osztottak meg eddig a szivárogtatók. Az utolsó pillanatban kiszivárgott információk szerint az Apple jelentős újratervezésre készülhet a 10. generációs modell esetében, de ez nem egészen az, amire az emberek számítanának.
Augusztus elején CAD renderek képei szivárogtak ki és a weboldal már korábban is megosztott pontos kiszivárogtatásokat, többek között az iPhone 13 kisebb notcháról készült CAD rendereket. A kiszivárgott dizájn lapos oldalakat, új hátsó kameramodult és vékonyabb kávát mutat a kijelző körül. A Home gombot azonban megtartotta, annak ellenére, hogy modernebb dizájnra váltott.
A lapos oldalak használata az Apple Pencil 2-vel történő kompatibilitásra utalhat, ami azt jelenti, hogy az eredeti Apple Pencil végre nyugdíjba vonulhat, ha a 10,2 hüvelykes iPad már nem kerül forgalomba. A hátsó burkolaton lévő mágnesek lehetővé tennék az új tok és billentyűzetek rögzítését is.
A CAD-tervek nem mutattak olyan részleteket, mint az Apple Pencil töltő vagy a Smart Connector. Az új dizájn indokolná a Smart Connector elhelyezését a hátlap alján, az iPad Air és az iPad Pro modellekhez hasonlóan.
A kijelző valamivel nagyobbnak tűnik, akár 10,5 hüvely is lehet. A káva a legkisebb, ami ennél a modellnél eddig volt, és alig van elég hely a Touch ID elhelyezésére. Az AppleInsider által készített renderek ezeken a CAD-szivárgásokon alapulnak. Az eredeti jelentés szerint az új dizájnt a 2022-es iPadben fogják használni. Ez azonban ellentmond egy korábban kiszivárgott információknak.
Januárban Dylandkt Twitter-felhasználó megosztotta, hogy a 10. generációs iPad esetében mindössze egy egyszerű processzorbővítésről lesz szó, frissített vezeték nélküli technológiákkal. Azt állította, hogy az újratervezésre 2023-ban kerülne sor.
Az új kameradudor egyetlen kameraobjektívnek ad otthont, de az iPhone X-hez hasonló burkolatot használnak. Az új kameradudor egyetlen kameraobjektívnek ad otthont, és az iPhone X-hez hasonló készülékházat használnának.
A Dylandkt által megadott egyéb részletek is reálisnak tűnnek. Azt állította, hogy A14-es processzort használnak majd, és ennek köszönhetően az eszközök hozzáférést kapnak az 5G hálózathoz, a Bluetooth 5.0-hoz és a WiFi 6-hoz.
Az olyan népszerű szivárogtatók, mint Jon Prosser és Mark Gurman viszonylag csendben maradtak a következő iPaddel kapcsolatban. Szivárogtatásaik a drágább modellekre, például az iPad Próra vagy más eszközökre, például az iPhone 14 Próra koncentrálnak.
Gurman utoljára a kilencedik generáció leleplezése előtt beszélt a hagyományos iPadről. Azt nyilatkozta, hogy egy vékonyabb modell jöhet, de ehelyett ugyanazt a designt használták, mint az előző modellnél.
A 10. generációs iPad körüli pletykák hiánya arra utalhat, hogy az Apple nem változtat a formavilágon 2022-ben. A legtöbb ellátási láncbeli szivárgás akkor történik, amikor az Apple megrendeli az újonnan tervezett alkatrészeket, így az új alkatrészrendelések hiánya kevesebb lehetőséget jelent a szivárgásra.
A kiszivárgott CAD-képek lehetnek egy prototípus készülék képei, vagy akár a Dylandkt által említett 2023-as modellt is bemutathatják. Bár az Apple 2022-ben szinte biztosan kiad egy új iPadet, csak a bemutatón válik bizonyossá, hogy az teljesen újratervezésre kerül-e, vagy maradnak az immár hároméves formavilágnál.
Egy apró utalást az Apple szoftverkiadási ütemtervén keresztül kaphattunk. A Bloomberg jelentése szerint az iPadOS 16 késni fog, ősszel, de egy későbbi időpontban jelenhet meg. Ezt a Stage Manager hibás működésével magyarázzák a jelenlegi bétákban, de az is elképzelhető, hogy a végleges kiadás ikonjai és képei egy újratervezett iPadről árulkodnak.
Mindemellett a belépőszintű iPad frissítési ciklusát nehéz megjósolni, mivel az Apple az életciklusa során különbözőképpen kezelte azt. Először zászlóshajó készülékként jelentették be, mielőtt a kedvező árú alapmodellé vált volna.
A standard iPadet először 2010-ben mutatták be, és 2012-ig négyszer iterálták. Ezt követően az iPadet két generáción át az iPad Air váltotta fel, az idő alatt nem volt sima iPad modell. 2017-ben az iPad visszatért, mint egy olcsó iskolai termék, és felváltotta az iPad Airt.
A 6. generációs modell egy processzoros frissítés volt, említésre méltó fejlesztések nélkül. A 2019-ben bejelentett 7. generációs iPad pedig a jelenlegi 10,2 hüvelykes kijelzővel és a jelenlegi dizájnnal debütált.
A hetedik generációtól a jelenlegi kilencedik generációig tartó iterációk a processzor korszerűségének megtartásán túl nem kínáltak jelentős változásokat. Az Apple a legújabb 10,2 hüvelykes iPadhez egy 12 megapixeles Ultra-Wide kamerát adott a Center Stage-hez.
Mivel az iPad ma már „az olcsó” modell, a 329 dolláros árszint fontos tényezővé vált az Apple számára. A diákkedvezménnyel kombinálva az iPad 299 dollárba kerül, és a vállalat ezt használja fel kulcsfontosságú értékesítési szempontként.
Az Apple tehát megelégszik azzal, hogy minimális változtatásokkal újrahasznosítja az iPad-designt, amíg el tudja érni ezt az árpontot. Ezért kerülte el eddig egy teljes újratervezés a kedvező árú modellt.
Általában az Apple olcsóbb termékei a meglévő prémium modellek designelemeit veszik át, hogy foghassanak egy kicsit a gyártáson. Az iPhone SE például ugyanazt a formavilágot használja, mint az iPhone 8, amely egykor a zászlóshajónak számított.
Ez nem mindig igaz, különösen az olyan jelentős hardveres átállások során, mint amilyen az Apple Silicon. A MacBook Air az Apple MacBook termékcsaládjának belépőmodellje, ami 999 dollárról indul. Az Apple azonban egy újratervezett modellt mutatott be, amely a 14 hüvelykes MacBook Pro formavilágot hozza a vadonatúj M2 processzorral.
Az említett M2 MacBook Air 1199 dollárért kerül forgalomba, a 2020-as modell pedig tartja a 999 dolláros induló árat. Ez nem példa nélküli, de szokatlan, tekintve az Apple szokásos árstratégiáját.
Ha az Apple újratervezi az iPadet egy teljesen új borítással és funkcionalitással, nem lesz könnyű fenntartani ezt a 329 dolláros árat. Nem világos, hogy az ár hol fog elhelyezkedni, de valószínűleg nem kerülhet túl közel az 599 dolláros iPad Air árához anélkül, hogy vásárlókat ne vesztenének.
Az Apple várhatóan ősszel egy Apple Event alkalmával jelenti be a 10. generációs iPadet, az iPadOS 16 előre jelzett késése miatt az októberi bejelentés tűnik a legvalószínűbbnek.