100 millió dollárnyi befektetést nyert el a Discord, bővítik is szolgáltatásaikat.
A cég vezetője, Jason Citron közölte: “A játékok azok, amik sokakat a platformunkra hoztak, és ezért örökké hálásak leszünk”. Azonban sokan jelezték, hogy univerzális napi használathoz is szeretnék, ha alkalmas lenne kommunikációs platformjuk, a chatelésen túl. Új és széleskörűbb közösséget alkotva.
Ezért is eveznek új vizekre, a cél a nagyobb felhasználóbázis kiépítés. Ennek érdekében fejlesztették tovább a videó- és hanghívás funkciót, ami nem is csoda, hiszen ezek használata 2020 január óta kétszeresére nőt. Megunták az emberek a pötyögést? A vállalat állítása szerint mindemellett a megbízhatóság és teljesítmény maradt a fő célpont.
Ezen túl a Discord az élő stream nézés közben szintén megemelte a csatlakozható fők számát 10-ről 50 főre (amíg az igény fennáll). És nemcsak játék vagy e-sport eseményekről van szó, a platform tökéletes választás tanároknak is ilyen válságos időkben.
Nem is csoda, hogy kapott egy teljesen új, sokkal letisztultabb, felhasználóbarátabb arcképet a Discord hivatalos oldala. Illetve új mottójuk is érkezett:
A beszélgetés helye
Ezzel láthatóan nem szeretnék szűkíteni a kört: akár egy iskolai szakkör, egy játékos team vagy egy nemzetközi művészeti csoport tagja vagy, de ha csak pár barátoddal szeretnél időt tölteni, a Discord könnyebbé teszi, hogy minden nap beszélhessetek, és többet lóghassatok együtt.
Persze az arculatváltás nem ok nélkül történt. A koronavírus világméretű kirobbanása óta hatalmasat nőtt a kereslet a Discordra (illetve más online kommunikációs platformokra). A kérdés inkább az, hogy időben léptek, vagy kissé későn nyúlnak a lehetőség után. Ahogy telnek a napok és enyhülnek a karanténnal kapcsolatos szabályozások, már nem kényszerül a négy fal közé annyira az ember. Ha pedig egyre kevesebb ember fogja használni, kevesebb lesz az esély, hogy a 100 millió dolláros befektetés megtérüljön.
Borító: Discord
Forrás: The Verge
Te használod a Discordot? Vagy más hasonló platformot? Elnyerte tetszésed az új arckép és üzleti irány?