IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Az iOS 14 adatvédelmi funkciói miatt a hirdetők áttérnének Androidra

Az Apple iOS 14 App Tracking Transparency szolgáltatásával kapcsolatos bizonytalanságra hivatkozva egyes marketingcégek inkább az Android hirdetésekre költenek.

Az Apple hamarosan megjelenő alkalmazáskövetési átláthatósága előtt a hirdetők és marketingcégek tesztelik, hogy ez az adatvédelmi funkció mennyire fogja megváltoztatni a jövedelmüket. Néhány cég állítólag a rövidtávú hirdetési kiadásait az Androidra költözteti, a többiek pedig arra várnak, hogy lássák a változás valós hatásait.

A híres App Transparency, Zuckerberg rémálma – Forrás: 9to5Mac

A Digiday marketingkutató cég szerint a hirdetők arra számítanak, hogy a költségek növekedni fognak, de nem biztosak abban, hogy nyereség milyen mennyiségben csökken ezáltal.

Mindenki ideges a jövő miatt és hogy reklámjaik teljesítménye mennyire lesz sikeres, valahányszor az Apple változásokat eszközöl. Nem mondanám, hogy bárki nagy mértékben változtatna a költségvetésén, vagy nagy kötelezettségeket vállalna egy másik platform felé, mert még annyi a bizonytalanság.
Bryan Karas, a Playbook Media munkatársa

Ennek ellenére egyes hirdetők állítólag az Android felé fordulnak. Azt állítják, hogy ezzel felkészülnek a változásra, és azonnal válaszolnak a csökkenő iOS hirdetések számára.

Mivel sok ismeretlen van az Apple lépésének hatása körül, egyes marketingesek olyan helyekre szánják a pénzt, ahol jobban szabályozhatják a mérést, vagyis az Androidot. Úgy látom egyre jobban hajlanak a platform felé.
Ido Raz, a Bigabid reklámcég munkatársa
Azok a kiadók, akik korábban iOS alapú rendszereket működtettek, kezdik átértékelni Android-alkalmazásaik fontosságát, még az olyan piacokon is, mint az Egyesült Államok.
Sergio Serra, az Inmobi munkatársa

Más alkalmazás-monetizációs cégek azonban azzal érvelnek, hogy a hirdetési nyereség kezdeti süllyedése után a cégek átveszik az Apple új App Tracking Transparency (ATT) és SKAdNetwork keretrendszereit. Ezek az iOS IDFA (Identifier for Advertisers) alternatívái, amelyek az Apple munkatársa, Craig Federighi szerint mind a felhasználók, mind a hirdetők számára előnyös lesz.

Az IDFA lehetővé tette a hirdetők számára, hogy elegendő információt szerezzenek a felhasználókról, hogy segítsenek a hirdetések célzásában, miközben adatvédelmet nyújtanak a felhasználók részére. Az ATT nem helyettesíti az IDFA-t, sokkal inkább azt jelenti, hogy a felhasználóknak bele kell egyezniük a nyomonkövetésbe.

Szerintetek mennyire jogos az ijedelem?

Forrás: AppleInsider
Borító: Apple

Kapcsolódó cikkeink

Csak Siri!

Anikó

Idén már ne is számítsunk az új MacBook Prókra?

Anikó

Még jobban elmosódhat a határ az iPadek és MacBookok közt

Anikó