Négyszer akkora megrendelést kapott az LG a 2019-es évhez képest, de a Samsung is többet szállít majd. Ekkora növekedésre számít az Apple?
Amikor olyan méretű gyártási és eladási számokról beszélünk, mint a legnépszerűbb okostelefonok esetében tehetjük, nem árt, ha a vállalatok pontosan tudnak tervezni, és minél jobban tudják csökkenteni a problémák forrásait. Erre legjobb példa a különböző alkatrészek beszállítóinak kérdése.
Az iPhone-ok kijelzőjét elsősorban a Samsung látja el OLED panelekkel, tavaly 50 millió darabról írtak alá szerződés az iPhone 11 Pro modelljeihez. Azonban már megjelent az LG is, egy szolid 5 millió darabos rendeléssel. Úgy tűnik, jól teljesítettek, mert idén egy sokkal nagyobb lécet kell megugraniuk.
Koreai források szerint az LG most 20 millió darabos rendelést kapott, ami a várt 4 darab modell közül az iPhone 12 Max, vagyis az olcsóbb, nem Pro kategóriás verzióból a nagyobb, 6,1″-es méretű kijelzőjét jelenti majd (nem lesz ez ennyire bonyolult a hivatalos elnevezések után). Ezzel szemben a Samsung 55 milliós megrendelést kapott, ami ugyan csak 10%-kal, de még így is magasabb a tavalyi számoknál. Az összesített számok ugrása pedig nem azt jelenti, hogy hatalmas eladási többletet vár az Apple, csupán arról van szó, hogy végre az összes modell OLED kijelzőt kap, és kivezetésre kerül az LCD.
Az LG előretörése jelenleg két fronton is beleillik az Apple stratégiájába. Egyrészt a kínai BOE nem tudta megugrani a minőségi és mennyiségi lécet, így kikerült a képből egy rizikósabb beszállító, ami alapvetően a Kínával folytatott vámháború kapcsán is érdekes. Az Apple láthatóan enged Trumpnak, és több gyártást is kivon Kínából, Ázsia több országában diverzifikálja magát, lásd az AirPods vietnámi gyártása.
Másrészt azt sem feltétlenül egészséges ekkora méretnél, ha egyetlen vállalat a beszállítója egy ennyire fontos komponensnek. Két vagy több vállalatot folyton versenyben tartani nem csak az áraknak tesz jót, de egy esetleges gyártási hiba vagy lassulás esetén is ad egy minimális védettséget. Így a Samsung hegemóniája megtörhet, és egymással versenyezhet a területen a két dél-koreai mammutvállalat.
Hogy ez hogyan befolyásolja majd az iPhone-ok kijelzőjét és árazását, az csak ősz végén derül majd ki.
Forrás: THE ELEC