Szépen, lassan kezdenek szivárogni a 2020 második negyedévére vonatkozó statisztikák. Az Apple 30-án tartja negyedéves beszámolóját, csak náluk Q3 van már, nem Q2. A globális recesszió mellett úgy tűnik, azért az iPhone SE második generációjával sikerült szép nagyot szakítania a vállalatnak.
Ez az egész Covid-19 szitu teljesen kétesélyes volt. Egyrészt várható volt, hogy aki megfelelő anyagi háttérrel rendelkezik, az egy tonna új dolgot vásárol unalmában. Másrészt azzal is számolni kellett, hogy egész széles körben érintette az embereket rosszul a válsághelyzet, sokan húzták meg azok közül a nadrágszíjat, akik potenciális vásárlók lehettek volna ebben a negyedévben.
Ez meg is látszott az USA értékesítési statisztikáin. Az április-május-júniust felölelő időszakban 23%-ot esett az iPhone-ok eladása year-to-year viszonylatban, a komplett okostelefon piacon az értékesítések pedig 25%-os csökkenést mutattak.
Ettől függetlenül a Counterpoint Research becslései szerint az iPhone SE még ígyis kiemelkedően teljesített és nagyon úgy néz ki, hogy a készülék egyszemélyes hadseregként mentette meg az Apple eladásait áprilisban.
Azok közül, akik az új második generációs SE-re váltottak, több mint 30% cserélte le iPhone 6s vagy annál régebbi készülékét. És több mint 26% cserélte androidos készülékét iOS-re.
Az Apple értékesítési volumene nőtt a negyedév során, ezt különösen az iPhone SE eladási számai segítették elő. Ez nem egy tipikus Apple bemutató volt, fanfárokkal és vörös szőnyeggel, óriási csinnadrattávl a Steve Jobs Theatre-ben, na meg persze televíziós reklámokkal. Ennek ellenére a készülék sikeres volt, és várakozáson felül teljesített. […]
Az nem valószínű, hogy az SE népszerűsége bekeverne az őszi iPhone 12 értékesítésekbe, hiszen két teljesen külön „kategóriába” eső készülékről van szó. Ettől függetlenül hálás lehet az Apple az SE-nek, ami az okostelefon értékesítéseket cakli-pakli most elvitte a hátán.
Forrás: Counterpoint Research
Borítókép: AppleInsider