IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Szuperciklust hozott az iPhone 12-es széria

Az iPhone 12 termékcsalád kevesebb mint egy évvel a bevezetése után jelentős mérföldkőhöz érkezett: az eladások meghaladták a 100 millió darabot. A Counterpoint Research új jelentése szerint az iPhone 12 eladásai 2021 áprilisában átlépték a 100 millió darabos határt, két hónappal korábban, mint az iPhone 11-é, és majdnem elérték iPhone 6 eladásainak szintjén.

Mint az Apple-rajongók tudják, az iPhone 6 szuperciklust indított be az iPhone-eladásokban, köszönhetően az új formatervnek és az iPhone 6 Plusnak. Az iPhone 12 azonban a teljesen új dizájnnak, az 5G-nek, valamint a sokoldalú méret- és árkategóriának köszönhetően képes volt felvenni a versenyt az iPhone 6-tal az eladások tekintetében.

Az alábbi diagram azt szemlélteti, hogy az iPhone 6, az iPhone 11 és az iPhone 12 termékcsaládoknak a bevezetéstől számítva hány hónapba telt, mire átlépték a 100 millió darabos mérföldkövet. Amint látható, az iPhone 12 majdnem ugyanabban az időpontban lépte át a határt, mint az iPhone 6, míg az iPhone 11 körülbelül két hónappal maradt le.

A Counterpoint szerint a felhasználók idén nagyobb arányban sodródnak az iPhone 12 Pro Max felé, mint tavaly az iPhone 11 Pro Max esetében:

Az iPhone 11 és az iPhone 12 széria között is eltolódtak a modellpreferenciák. A fogyasztók az iPhone 12 sorozat megjelenését követő első hét hónapban az iPhone 12 sorozat legnagyobb verzióját részesítették előnyben. A Pro Max változat részesedése az iPhone 12 sorozat eladásaiból 29% volt, szemben az iPhone 11 sorozat ugyanezen modelljének 25%-os arányával. Ez az egyik oka annak is, hogy az iPhone 12 sorozat a bevezetését követő első hét hónapban 22%-kal több bevételt ért el, mint az iPhone 11 sorozat.
Counterpoint Research

A jelentés azt is megjegyzi, hogy az Egyesült Államok az iPhone 12 Pro Max a globális értékesítés 40%-át adta áprilisig.

Az Apple nem számol be az eladott darabszámokról egyik termék esetében sem, így valójában nem tudjuk, hogy pontosan hány iPhone-t adott el az Apple. Ez azt jelenti, hogy az olyan kutatócégek adataira kell hagyatkoznunk, mint a Counterpoint, amelyek megállapításaikat olyan dolgokra alapozzák, mint a felmérések, az ellátási lánc ellenőrzése és a kiskereskedelmi elérhetőség.

Kapcsolódó cikkeink

Csak Siri!

Anikó

Idén már ne is számítsunk az új MacBook Prókra?

Anikó

Még jobban elmosódhat a határ az iPadek és MacBookok közt

Anikó