Az Apple becslések szerint 5,7 millió darab MacBookot szállított 2021 első naptári negyedévében, ezzel a negyedik helyen végzett a laptopgyártók között ebben az időszakban.
A Strategy Analytics legfrissebb adatai szerint az Apple notebook-szállításai 94%-kal nőttek az előző évhez képest. A cég szerint az Apple 2020 első negyedévében 2,9 millió notebookot szállított le.
A cupertinói techóriás 8,4%-os részesedéssel rendelkezett a notebookok piacán 2021 első negyedévében, szemben az egy évvel korábbi 7,8%-kal. Az Apple a negyedik helyen végzett a notebookgyártók között. Az első helyen a Lenovo végzett 23,9%-os részesedéssel, a második helyen a HP 22,6%-kal, a harmadikon pedig a Dell 14,6%-kal.
Operációs rendszer szerinti bontásban az Apple macOS 8,4%-os piaci részesedéssel rendelkezett az első negyedévben. Ehhez képest a Windows részesedése 73%, a Google Chromebook OS-é pedig 17,7%.
A PC-iparágban az eladásoka az egekbe szöktek a járvány alatt. Az összes notebook-értékesítés 81%-kal nőtt az összes nagy gyártó esetében. A Strategy Analytics a növekedést az otthonról történő munkavégzésnek és a távoktatási környezetnek tulajdonítja, valamint annak a valószínűségnek, hogy a világjárványkorlátozások enyhülésével a vállalkozások megtartják a hibrid modellt.
Az Apple laptop családja a 16”-es és 13”-es MacBook Pro és a MacBook Air modelleket tartalmazza. 2020-ban az Apple saját M1 SoC rendszerrel frissítette fel a 13”-es MacBook Pro és a MacBook Air modelleket. És várhatóan 2021-ben a 16”-es változatba is Apple Silicon chipet raknak majd.
A Strategy Analytics adatai a saját mérőszámai alapján készített piaci becsléseken alapulnak. Az Apple már nem számol be az eladások konkrét darabszámairól a negyedéves pénzügyi jelentésekben.
Azt viszont tudatták, hogy a második negyedévben, amely náluk egybeesik az év első naptári negyedévével, a Macek árbevételének növekedése 70,1% volt az előző évhez képest, ami kb. 9,1 milliárd dollárt tesz ki.
Forrás: Strategy Analytics