Ha eddig szeretted előre tesztelni a népszerű videós alkalmazás újdonságait, akkor innentől csak pénzért teheted meg.
A Google elképesztően jól csinálja a „freemium” dolgok menedzselését. A hétköznapi életben használt Google alkalmazások, a Gmail, Naptár, Hírek, Fotók persze nem tartogat fizetős extrákat, és természetesen a Drive-ért is azért kell fizetni, mert tárhelyt ad.
De a YouTube-bal kötött házasság már csak azért is jó befektetés volt, mert így a Google olyan alkalmazáshoz jutott, ami nagyon komoly bevételt tud hozni önállóan is. Gondoljunk csak a pár éve bevezetett videók előtti reklámokra, aztán már a videók közben is láthatjuk őket.
A YouTube-on volt eddig egy fül, a youtube.com/new ahol ki lehetett próbálni bizonyos újdonságokat még azelőtt, hogy publikussá tették volna azt. Sokszor volt olyan funkció is, ami mondjuk a prémium előfizetésbe került be, de amíg még tesztelték, használhatta bárki.
Mostantól viszont csak akkor fog lehetőségünk adódni a frissítések, újítások kipróbálására, ha előfizetünk a prémiumra. Jelenleg 3 funkció van, amit tesztelni lehetne, a hangalapú keresés Chrome-ban, a nyelvek fejlettebb filterezése és iOS-re egy javított playback funkció.
Elég érdekes, hogy egy ilyen sima dolog, mint a nem élesített funkciók tesztelése előfizetéshez kötött, és a publikum nem próbálhatja ki. Így egy kisebb réteg fér hozzá és tudja véleményezni, ami nem értjük miért jó a YouTube-nak.
Te használtad már valaha a tesztfunkciót YouTube-on?
Forrás: AndroidPolice
Borító: AndroidAuthority