IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Oscar-díjas operatőr kezében az iPhone 12 Pro kamerája

Az Apple nem várt sokat a legújabb csúcskészülék kamerás képességeinek promózásával, máris kaptunk egy látványos demonstrációt a Revenant és a Birdman operatőrének tolmácsolásában.

Habár a tegnap bemutatott iPhone 12 és az iPhone 12 mini is korrekt teljesítményt nyújt kamerás fronton, a jóból is a legjobbra vágyó felhasználóknak kétségtelenül a drágább Pro és a Pro Max a megfelelő választás. Ennek okairól Anikó külön cikkben is értekezett, a szavaknál viszont jóval beszédesebb élesben látni, hogy mire is képes az a sok-sok kütyü és algoritmus, amit a cupertinóiak az idei csúcsmodelljükbe zsúfoltak.

Az első Shot on iPhone 12 Pro-videóhoz az Apple egy vérbeli nagyágyút szerződtetett: a telefont ezúttal a mexikói Emmanuel Lubezki kezeli, aki a Gravity (2013), a Birdman (2014), és a The Revenant (2015) operatőreként 3 Oscart is bezsebelt a teljesítményéért. A cupertinóiaknak készített reklámanyagában a természetes hatású felvételeiről híres szakember dicséri az iPhone elérhetőségét és egyszerű használatát, valamint a címben is szereplő Dolby Vision HDR által automatikusan  korrigált színeket is. A narrációt azzal zárja, hogy szerinte a következő nagy operatőr vagy filmrendező már most is készíti a filmjeit egy ehhez hasonló eszközön.

A videó sivatagi fény-és árnyjátéka persze Lubezki monológja nélkül is eladná magát, én legalábbis kikapcsolt hanggal sem éreztem unalmasnak a 3 és fél perces játékidőt. Apple ide vagy oda, az eredmény nyilván inkább dicséri Lubezkit, mint konkrétan az iPhone 12 Prót, hiszen a sztároperatőr bizonyára egy iPhone 7-ből is képes lenne olyat kihozni, amin egy halandó csak ámulni tud.

Kapcsolódó cikkeink

Csak Siri!

Anikó

Idén már ne is számítsunk az új MacBook Prókra?

Anikó

Még jobban elmosódhat a határ az iPadek és MacBookok közt

Anikó