Az Xbox főnöke az Apple Arcade-ot, az App Store-díjakat és a Game Pass streaming lehetőségeit ecsetelte a The Verge-nek adott interjújában.
A Microsoft játékszekciójának elnökhelyettese, Phil Spencer a The Verge-nek adott interjújában tárgyalta az Xbox véleményét az Apple Arcade-ról, az App Store-díjakról és a Safarin keresztüli játékstreamingről.
Az év elején a Microsoft úgy döntött, hogy visszatartja Xbox játékok streaming szolgáltatásának indítását az iOS-en, miután kiderült, hogy a projekt az Apple App Store korlátozásai miatt már nem életképes. Végül a Microsoft úgy döntött, hogy egy böngészőalapú megoldás kifejlesztésével megkerüli az Apple korlátozásait.
Arra a kérdésre, hogy miként áll a Microsoft és az Apple közötti párbeszéd a játék streamingjével kapcsolatban, Spencer elmondta, hogy az Apple továbbra is nyitott. Kifejtette, hogy a böngészőalapú megoldás használata hosszútávon egyszerűbb, mint egy dedikált alkalmazás, és több eszközhöz is hozzáférést kínál:
Ha egy eszköz képes a webböngésző futtatására, akkor képesek leszünk játékokat vinni rá, ami nagyon klassz. A felhasználók az összes mentett játékot és barátaikat is elérik több platformon is. Az Apple továbbra is nyitott marad a témáról folytatott beszélgetéseink során.
Ezenkívül Spencer kifejezte megértését az Apple App Store-os korlátozásaival kapcsolatban és ezt a hozzáállást az Apple Arcade-nek tulajdonítja, mint konkurens előfizetői szolgáltatás.
Megértem a perspektívájukat. Nem mondom, hogy egyetértek vele, de van egy versenyképes termékük az Apple Arcade, amely konkurens az Xbox Game Passzal. Biztos vagyok benne, hogy azt szeretnék, hogy az Apple Arcade legyen az egyetlen játéktartalom-előfizetés a telefonjaikon.
Spencer különös párhuzamot vont le az Xbox Game Pass és az Apple Arcade között a motiváció tekintetében, arra utalva, hogy mindkét platformnak ugyanaz a célja, hogy a játékos elkötelezettségének idejét prioritásként kezelje, ne pedig a katalógus méretét vegye figyelembe. Szerinte a Game Pass sikere is a lejátszott óraszámokban rejlik, nem pedig a széles kínálatban.
Azt is elmondta, hogy hajlandó együttműködni az Apple-lel olyan kérdésekben is, mint a biztonság:
Hajlandóak vagyunk együttműködni velük a biztonság és egyéb dolgok terén, amelyek a felhasználóink számára fontosak lehetnek. Olyan platformot működtetünk, amely figyelembe veszi a biztonságot. Nagyon fontos nekünk az Xboxnál, így egyeznek az érdekeink az Apple-lel is.
Spencertől közvetlenül megkérdezték azt is, hogy szerinte az Apple szándékosan korlátozza-e a Safari képességeit annak érdekében, hogy a fejlesztők használják az App Store-t és a díjrendszert, de azt mondta, hogy nem néz ki ilyen a cégből. Azt is hozzátette, hogy az Apple App Store díjainak és az Xbox díjstruktúrájának összehasonlítása igazságtalan.
Egymilliárd mobiltelefon van a bolygón. A játékkonzol pedig csak egy dologra jó, videójátékozásra. Számunkra ráadásul veszteséggel jár az sima értékesítése. Nekünk az értékesített tartalmakkal és szolgáltatásokkal kell fennmaradnunk. A mi modellünk nagyon különbözik a Windows, az iOS vagy az Android lényegétől. Azt hiszem jelenleg körülbelül 200 millió játékkonzol létezik, amelyeket generációnként értékesítenek gyártók. Ez a szám még csak közelébe sem ér az egy év alatt eladott mobiltelefonokéhoz.
A Microsoft továbbra is fejleszti a böngésző alapú Game Pass streaming megoldását az iOS rendszerhez, és nemrégiben Wi-Fi-n keresztül eszközről-eszközre továbbította a tartalmat az Xboxról az iOS-re és az iPadOS-es eszközökre.
Te várod már az Xbox és az Apple együttműködését?
Forrás: The Verge
Borító: HappyGamer