Nem csupán a legtöbbet letöltött alkalmazás lett 2020-ban a videós applikáció, de többet költöttek benne az emberek, mint YouTube-on.
Az App Annie mobilalkalmazás-elemző cég közzétette az éves mobil trendekről szóló jelentését, amiből látszik, hogy 2020 az alkalmazások éve volt. Két nagyobb hullámot is megéltünk a vírusból, és ahogy a videójáték eladások növekedéséből is látszik, az emberek a kütyüktől várják a szórakoztatást. A sok home office miatt az üzleti alkalmazások iránt is megnőtt az érdeklődés, a Zoom használata is például az egekbe szökött, 219 helyet lépett fel a listán.
A TikTok lendülete jelentősen megnőtt az elmúlt években, és 2020-ban is folytatta ezt a tendenciát, és az app 3 helyet ugrott fel a rangsorban múlt évhez képest. Ezzel megelőzte a Facebookot, mint a legtöbbet letöltött alkalmazás. Itt hozzá kell tennünk, hogy ez valószínűleg azért is történhetett meg, mert az emberek többségének már évek óta ott van a telefonján a Facebook, és ezeknek az új letöltéseknek a nagyrésze akkor történik, amikor valaki új telefont vesz.
Egy másik listán még többet ugrott a TikTok, aki 15 helyet javított „fogyasztói kiadások” szempontjából, és a Tinder mögött a második legnagyobb bevételt termelő alkalmazás. Ezzel a YouTube előtt áll, ahol a prémiumcsomag előfizetések összköltsége nem éri el azt az összeget, amit a gyerekek küldözgetnek egymásnak vicces kis aranyérmékben a TikTokon.
A TikTok népszerűségének titka a tartalomra vágyó fogyasztók igénye arra, hogy létrehozzanak, szocializálódjanak és szórakoztassák magukat. Főleg jellemző ez az ingerszegény tini generációra, akik hirtelen nem tudnak mit kezdeni magukkal, hogy nincs iskola és nem lehet menni sehova. De ezen kívül még mutatott pár tanulságos adatot az elemzés:
- Az iOS és a Google Play áruházak globális bevételei 25%-kal, 112 milliárd dollárra nőttek 2020-ban.
- Bár az Androidnak több felhasználója van, az Apple iOS App Store-jának mégis nagyobb profitot sikerült összehoznia.
- 112 milliárd dollárt költöttek összesen játékalkalmazásokra, vagy alkalmazáson belüli vásárlásként az iOS és az Android áruházban.
- 2020-ban összesen 130 milliárd alkalmazást és játékot töltöttek le – ez 10% -os növekedést jelent az előző évhez képest.
- Nem meglepő, hogy az emberek az alkalmazásokban töltött ideje is nőtt 2020-ban, az üzleti alkalmazásokban töltött idő 200% -kal nőtt, a video-streaming alkalmazásokban 40% -kal, a játékokban 35% -kal, a pénzügyi és vásárlási alkalmazásokban 25% -kal, a közösségi és kommunikációs alkalmazásokban pedig 20% -kal nőttek az értékek.
Az App Annie teljes, top 10-es listáját a letöltésekről, a fogyasztói kiadásokról és a havi aktív felhasználókról itt tekintheted meg.
Számodra okozott meglepetést a lista? Hogy viszonyulsz a TikTok sikeréhez?
Forrás és borító: TheFastCompany