A tegnapi napon mi is beszámoltunk róla, hogy a vállalat – koronavírus ide vagy oda – megint rekord negyedévet tudhat maga mögött. Aztán közben kiderült, hogy többről van itt szó, mint a bevételek ugrásszerű növekedése. Tíz különböző területen is sikerült a maximumot hozni.
1. Teljes bevétel
A 2021 első negyedévében – ugye ez az Apple-nél még mindig az előző év utolsó három hónapját jelenti – a vállalat 111,4 milliárd dollár összbevételt realizált. Ez az első alkalom, hogy a vállalat átlépte a 100 milliárd dolláros határt három hónap alatt, ezzel megdöntötte korábbi, 91,8 milliárd dolláros rekordját az előző év december végi negyedévében. Úgy tűnik a cupertinóiaknak sikerült jól ellavírozni a koronavírus miatti boltbezárás, vásárlóerő kiesés és az otthoni munka miatti megnövekedett kereslet háromszögben.
2. iPhone bevétel
Ugyan eladott darabszámokat már egy jó ideje nem tudunk, de a monumentális negyedév részeként az iPhone-eladásokból befolyó 65,6 milliárd dolláros összeg önmagában rekord. Sikerült 10 milliárd dodóval megfejelni a tavaly 56 milliárdos iPhone-okból származó karácsonyi bevételt. Még úgyis, hogy idén a szokásosnál későbbre tolódott a négy új 12-es szériás iPhone megjelenése.
3. Aktív felhasználói bázis
A részvényesekkel történt telefonhívás során Cook azt mondta, hogy az Apple jelenleg 1,65 milliárd aktív használatban lévő eszközzel rendelkezik. Ez az adat tartalmazza az összes Apple terméket.
Az aktív eszközök számának részeként a használatban lévő iPhone-ok túllépték az egymilliárdos határt. Ez 2020 azonos időszakában még „csak” a 900 milliót közelítette.
4. Mac bevétel
Az Apple nem ugrotta meg teljes mértékben az előző negyedévben elért Mac-bevételek rekordját. Mégis megdöntötte a Mac decemberi negyedéves bevételeinek eredményét, összeadva ez 8,7 milliárd dollár. A Mac értékesítés 41%-kal nőtt a 2019 decemberében végződő negyedévhez képest.
Cook elismerte, hogy az M1 Macek eladásai jelentősen korlátozottak, ami arra utal, hogy a rendelkezésre álló egységek hiánya miatt az eladások száma valószínűleg meg sem közelítette a keresetet.
5. Szolgáltatások
Jó ideje már meredeken felfelé ível a szolgáltatások kategória bevétele. Most sem volt ez másképp. 15,8 milliárd dolláros bevétellel újabb rekordot sikerült felállítani.
6. Hordható eszközök, okosotthon és kiegészítők
Az összegründolt 13 milliárd dollár 30%-os növekedést jelent az előző év hasonló negyedévéhez képest. A csoport minden alkategóriája is rekordokat döntött.
A viselhető cikkek kategóriájába tartoznak az Apple Watch, az AirPods és a Beats fejhallgatók is. Itt erős húzó volt az ősszel megjelent Apple Watch Series 6 és a budget Apple Watch SE. Az Apple a negyedév vége felé piacra dobta az AirPods Maxot is, amelynek ellátása valószínűleg 2021 áprilisáig szintén korlátozott lesz.
Az okosotthon kategóriába tartozik az Apple TV, a HomePod és az új HomePod mini, amelyet a vállalat 2020 őszén adott ki. A negyedév új kiegészítői között szerepelt a MagSafe, a MagSafe Duo és a MagSafe tok is – az iPhone 12 vonallal kompatibilis mágneses kiegészítők.
7. Kínai bevételek
A negyedév során az Apple rekord 21 millió dollárt gyűjtött be Kínából. A vállalat úgy látta, hogy ezek a számok smakkolnak az erős iPhone-eladásokat. Kínában pedig szép bevételeket generálni nem a legegyszerűbb amerikai vállalatként.
8. Japán iPad eladások
Noha az iPadekből származó bevételek összességében nem voltak rekordméretűek, mégis hatalmas növekedés mutatkozott ebben a kategóriában. Az iPad globális értékesítése éves szinten 41%-kal nőtt, összesen 8,4 milliárd dollárt tett ki. Ez a legmagasabb negyedéves iPad összesítés hat év alatt. Az Apple azt is megjegyezte, hogy Japánban az iPadek bevételei rekordot állítottak fel.
9. AppleCare bevételek
Az Apple rekordszámú AppleCare bevételt hozott. Annak ellenére sok amerikai és európai üzlet továbbra is zárva maradt a negyedév során. Maestri az AppleCare növekedését annak tulajdonította, hogy a bolti globális forgalom felfelé ketyeg.
Nálunk ugye nincs valódi Apple Store, az értékesítés fogalmazó partnereken keresztül valósul meg, de máshol jellemző, hogy a boltban megvásárolt Apple termékekre helyből az Apple-nél megköthető AppleCare biztosítást vásárolnak a felhasználók. Most már a személyes Apple Store-vásárlások mellett az Apple ügyfelei online és külső kereskedőktől is vásárolhatnak AppleCare+ kiterjesztett garanciákat.
10. FaceTime hívások száma
Az Apple karácsonykor megdöntötte a valaha volt legtöbb FaceTime-hívás mennyiségét. A befektetőkkel történ hívásban Cook arról is beszélt, hogy mivel a COVID-19 távol tartott minket egymástól, karácsonykor a legnagyobb mennyiségű FaceTime-hívást bonyolítottuk. Nem világos, hogy „a karácsony” december 25-re, a környező hetekre vagy az egész ünnepi negyedévre utal-e. Cook nem határozta meg a FaceTime hívásmennyiség pontos számát sem.
Forrás: AppleInsider