IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Új hirdetési helyet tesztel az Apple az App Store kezdőlapján

Új, még szembetűnőbb hirdetési felületet vezet be az Apple, amihez biztosak vagyunk benne, hogy Zuckerbergnek is lesz egy-két szava.

Úgy tűnik, hogy az iOS 14.5 béta részeként az Apple új módszereket is tesztel az App Store további profitálására. A meglévő App Store keresési hirdetések ötletére építve a felhasználók most egy új szponzorált hirdetési helyet láthatnak a keresés fülön, „javasolt” elemként.

Korábban az Apple csak akkor mutatott hirdetéseket az App Store-ban, amikor a felhasználók olyan alkalmazásra kerestek, amelynek a hirdetői bizonyos kulcsszavakra licitáltak, hasonlóan a Google keresési hirdetéseihez. Ez az új típus természetesen szembetűnőbb, mivel megjelenik a felhasználó orra előtt, mielőtt bármire rákereshetne.

Olyan, mintha nem lenne hirdetés, de mégis – Forrás: 9to5Mac

Mivel az új szponzorált hirdetési hely jelenleg csak az iOS 14.5 béta verzióiban jelenik meg, elképzelhető, hogy az Apple nem biztos, hogy hivatalosan is elindítja ezt megoldást az iOS 14.5 publikus verziójában. Lehet, hogy egyszerűen a béta periódust használják a felhasználók elkötelezettségének és az átlagos CTA statisztikák mérésére.

Az App Store keresési hirdetések az Apple szolgáltatásainak teljes bevételének kicsi, de növekvő szeletei. Az App Store keresési hirdetések 2016-ban indultak, az Apple új bevételnövekedési területeket keresett a szolgáltatásokban, a fizetős alkalmazásokra és alkalmazáson belüli vásárlásokra kapott 15-30%-os jutaléka felett.

Az, hogy mennyire korrekt a szponzorált reklámügyfelek értékesítése az iOS-en, már ellentmondásos téma, tekintve, hogy az Apple elsősorban a hardver megvásárlásáért számít fel díjat. A legutóbbi változások között szerepel az Apple szolgáltatások, például a TV + és a Fitness + esetében a promóciós szalaghirdetések hozzáadása a Beállítások alkalmazásban. Az App Store keresési hirdetések ráadásul ennek a legnyilvánvalóbb formája, mivel az Apple közvetlenül keres pénzt a hirdetők számára generált megjelenítések után.

Az Apple házon belüli hirdetési rendszerei még inkább a figyelem középpontjába kerülnek a közelgő App Tracking Transparency irányelvek bevezetése miatt. Egyes csoportok azzal érvelnek, hogy az Apple az ATT-t használja arra, hogy az iOS platformon vezető reklámszolgáltatóként érvényesüljön, és közben megszabdalja az összes versengő hirdetési hálózatot. Például az egyik ilyen felület, ahol a fejlesztők szélesebb közönség számára népszerűsíthetik alkalmazásaikat, a Facebook. A múlt hónapban a Facebook vezérigazgatója, Mark Zuckerberg kijelentette, hogy az Apple direkt avatkozik bele az üzleti tevékenységébe.

Az App Store keresési hirdetések lehetővé teszik az alkalmazásfejlesztők számára, hogy az iPhone és iPad felhasználókat viszonylag részletes demográfiai adatok alapján célozzák meg, az Apple pedig a felhasználó Apple ID-jéhez társított összes információt használja fel. A célzott reklámokat azonban ki lehet kapcsolni, ha a Beállítások > Adatvédelem > Apple Advertising > Személyre szabott hirdetések menüpontra navigálunk.

Szerintetek korrekt elhelyezni ilyen feltűnő hirdetést az App Store-ban?

Forrás és borító: 9to5Mac

Kapcsolódó cikkeink

Csak Siri!

Anikó

Idén már ne is számítsunk az új MacBook Prókra?

Anikó

Még jobban elmosódhat a határ az iPadek és MacBookok közt

Anikó