Ming-Chi Kuo, az Apple elemzője arra számít, hogy a rég óta pletykált Mini-LED kijelzős iPad Pro sorozatgyártása valamikor április közepén vagy végén kezdődik, megspékelve azzal, hogy a technológiai óriás táblagépe 2022-ben tovább válthat az OLED képernyő technológiára.
Kuo csütörtökön frissítette Mini-LED-re vonatkozó előrejelzéseit egy befektetőknek szóló feljegyzésben. Szeptemberben az elemző még azt mondta, az iPad Pro lesz az Apple termékei közül az első, amely integrálja a megjelenítési technológiát, várhatóan 2021 első felében.
Legfrissebb felmérésük szerint a jelenlegi termelési volumen és minőség elérte az Apple által elvárt színvonalat, ezért várhatóan az összeszerelők április közepe-vége után megkezdik a Mini-LED iPadek sorozatgyártását.
A felülvizsgált ütemterv összhangban van a közelmúltbeli pletykákkal a soron következő iPad Pro kiadásról. Kuo hónapokon óta gyülemlő jóslatait visszhangozva a Bloomberg szerdán arról számolt be, hogy az új táblagépeket, köztük egy 12,9”-es Mini-LED kijelzővel ellátott modellt már áprilisban bemutatják. A DigiTimes forrásai hasonló gyártási ütemtervre hivatkoztak.
Előretekintve 2022-re Kuo az OLED-képernyők potenciális integrációját vizionálja, mivel a Mini-LED továbbra is az Apple csúcskategóriás táblagépeinek kizárólagos jellemzője maradhat. Előrejelzések szerint az OLED először az iPad Airben mutatkozhat be.
Bár az OLED-nek akad bőven előnye Mini LED-del szemben, az alkatrészek életciklusával kapcsolatos aggályok elég erősek. Az Apple valószínűleg figyelembe veszi ezeket a szempontokat, mivel az OLED-es jövőt vetít előre az iPad és a Mac számára.
Kuo szerint az Apple jelentősen invesztált a Mini-LED-be, és a hardvert kulcsfontosságú tényezőként fogja felhasználni. A speciális képernyők várhatóan 2021-ben legalább két MacBook Pro modellben fognak visszaköszönni, 2022-ben pedig a MacBook Air profitálhat a technológiából.
A MacBook Prókban és az azt követő MacBook-verziókban történő bevezetéssel a Mini-LED technológia adaptációja a elkövetkezendő két évben felgyorsulhat. Kuo előrejelzése szerint 2021-ben 10 millió, 2022-ben 20 és 30 millió közötti volumenre lehet számítani.
Forrás és borítókép: AppleInsider