A Mac App Store története nem tekint olyan hosszú múltra vissza, mint az iOS App Store, de már régóta létezik – egészen pontosan 2010 óta. Míg azonban az iOS App Store hatalmas siker lett, egy új kutatás szerint a fejlesztők egyre kevésbé érdeklődnek az új alkalmazások Mac App Store-on történő kiadása iránt.
Mint az AppFigures alkalmazáselemző cég kimutatta, a Mac App Store-ba beküldött új alkalmazások száma az év eleje óta folyamatosan csökken.
2021 januárjában több mint 400 új macOS-alkalmazás jelent meg a Mac App Store-ban. Júniusban ez a szám először csökkent 300 új alkalmazás alá – és az előrejelzés szerint augusztusban körülbelül 200 új alkalmazás jelenik meg a Mac App Store-ban. A korábbi évekhez képest egyértelmű, hogy a fejlesztők láthatóan nem érdekeltek abban, hogy Mac alkalmazásokat terjesszenek a Mac App Store-on keresztül.
A 2020-as évben a fejlesztők havonta átlagosan 392 új alkalmazást adtak ki a Mac App Store-ban. A tényleges számok valahol 300 és 400 között mozognak, így az átlag tisztességes becslésnek tekinthető. […] De a történetünk folytatódik, mert 2021-ben eddig az új Mac-alkalmazások átlagos száma 343-ra csökkent, az eltérés pedig drasztikusan megnőtt, az alsó határ pedig a 200-as tartományba süllyedt.
Természetesen a fő ok, amiért ezek a számok csökkennek, nem ismert, mivel az Apple sosem árulja el, hogy mi történik a szolgáltatásaival, amikor azok nem teljesítenek jól, de néhány dolog feltételezhető. Az iPhone-tól és az iPad-től eltérően a Mac lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy az App Store-on kívülről is telepítsenek alkalmazásokat.
Ahogy az AppFigures kutatása rámutatott, a Mac App Store “egyáltalán nem célpont” egyes felhasználók számára, mivel egyszerűen közvetlenül a fejlesztők weboldaláról tölthetik le az alkalmazásokat. Az Apple azt is várta, hogy a fejlesztők az M1 Macek számára is kiadják iOS-alkalmazásaikat a Mac App Store-ban, de csak néhányat tettek elérhetővé a macOS-re.
Néhány fejlesztő korábban elégedetlenségét fejezte ki a Mac App Store-ral kapcsolatban is, mivel nem volt egyszerű módja annak, hogy kipróbálható vagy kedvezményes csomagokat kínáljanak – nem is beszélve arról, hogy az Apple 30%-os jutalékot szed minden egyes App Store-ban történő eladásból, valamint az alkalmazások értékelésére való hosszú várakozási időkről. A legtöbb esetben könnyebb és egyszerűbb más módszerekkel terjeszteni a Mac alkalmazásokat.
Mindeközben az Apple azért küzd, hogy az App Store maradjon az egyetlen módja az alkalmazások telepítésének az iOS-en. A vállalat ma szembesült az első vereséggel Dél-Koreában egy új trösztellenes törvénnyel, amely arra kényszeríti az Apple-t és a Google-t, hogy a fejlesztők harmadik fél fizetési platformjait anélkül használhassák, hogy jutalékot fizetnének a cégeknek.
Borítókép: Apple