Egy ezen a héten közzétett alkalmi felmérés szerint az iPhone-felhasználók 64%-a nem nagyon vagy egyáltalán nem volt lenyűgözve a vállalat új iPhone 13-as termékcsaládjától.
A SellCell által készített tanulmány szerint a megkérdezett felhasználók 64,1%-a nem találta csábítónak az Apple szeptember 14-i iPhone 13-as bejelentését, és mindössze 14,4% mondta, hogy az új hardver rendkívüli vagy nagyon izgalmas.
A cég 5000, 18 éves vagy idősebb iPhone-felhasználót kérdezett meg szeptember 23. és 30. között, és az eredményeket kedden tette közzé.
A vásárlási szándék 20,5%-kal csökkent az Apple California Streaming eseménye előtt végzett hasonló felméréshez képest, a meglévő iPhone-felhasználók 23,2%-a mondta azt, hogy frissíteni szándékozik az iPhone 13-ra. A meglévő iPhone-tulajdonosok fennmaradó 76,8%-ának nem áll érdekében a legújabb és legnagyobb készülék megvásárlása.
A márkahűség továbbra is erős: a frissítés ellen döntött válaszadók 36,8%-a mondta azt, hogy tervezi megvárni a következő generációs iPhone 14-et. További 32,3% azt mondta, hogy nem szándékozik frissíteni a következő két évben, 11,3% egy régebbi iPhone-modellt fog vásárolni, 16,1% pedig Androidra vált. A váltók körében a Google a legnépszerűbb választás 45,1%-kal, majd a Samsung következik 41,8%-kal.
Az iPhone 13 Pro bizonyult a legnépszerűbb modellnek a frissítők körében 42,5%-os részesedéssel, míg az iPhone 13 Pro Max, az iPhone 13 és az iPhone 13 mini 26,3%-kal, 22%-kal és 9,2%-kal követte őket.
Az új funkciókat illetően az iPhone 13 Pro ProMotion kijelzője és a termékcsalád általánosságban javított akkumulátor-üzemideje állt a váltás hátterében: a felhasználók 34,1%-a, illetve 25,3%-a említette ezeket a képességeket a vásárlás indokaként. A felhasználók mindössze 5,4%-a említette a továbbfejlesztett kamerafunkciókat, például a Cinematic módot és a frissített érzékelőket a frissítés fő okaként, míg a nagyobb tárhelyet, a gyorsabb processzort, a kisebb notchot, az új színeket és a kettős eSIM-támogatást a válaszadók kevesebb mint 5%-a említette.
A leendő vásárlók 15,7%-a mondta azt, hogy esedékes a frissítés, 10,5% pedig azt, hogy éves frissítési vagy csereprogramban vesz részt.
Érdekes módon a felmérésben résztvevők 29,3%-a, akik nem tervezik az iPhone 13 megvásárlását, a Touch ID hiányát nevezte fontos tényezőnek. Az Apple állítólag teszteli a képernyőbe épített ujjlenyomat-technológiát egy jövőbeli iPhone esetében, de nem világos, hogy a funkció mikor debütál.
További tényezők, amelyek az iPhone 13 megvásárlása elleni döntést befolyásolták, a mindig bekapcsolt kijelző hiánya, a notch jelenléte, a ProMotion hiánya a belépőszintű modelleken és az árképzés.
A SellCell a múlt hónapban bejelentett iPad és Apple Watch modellekkel kapcsolatban is megkérdezte a résztvevőket, a válaszadók 18,2%-a mondta, hogy új iPadet vagy iPad minit szándékozik vásárolni. Az Apple aprócska, hatodik generációs iPad minije, amely jóval több mint két év óta először kapott frissítést, állt az érdeklődés központjában: 72,6% mondta, hogy a modellt a kilencedik generációs iPaddel szemben részesíti előnyben. A megkérdezettek szűk 7,5%-a tervezi, hogy megvásárolja az Apple Watch Series 7-et, miután most pénteken megkezdődik az eszköz előrendelése.
Borítókép: Apple