Az Apple arról számolt be, hogy rekordot jelentő 83 milliárd dollárt keresett 2022 harmadik negyedévében, ami némileg meghaladta a Wall Street várakozásait a gazdaságilag érintett pénzügyi időszakban.
Az iPhone-gyártó csütörtökön jelentette be az eredményeket az elemzőkkel tervezett konferenciahívása előtt. A 2022. harmadik negyedévi eredményei enyhe, 2%-os növekedést jelentenek az előző évi 81,4 milliárd dolláros bevételhez képest. Az Apple továbbá 1,20 dolláros részvényenkénti eredményt jelentett.
Az elemzők arra számítottak, hogy az Apple 82 milliárd dollár körüli bevételt és 1,16 dolláros részvényenkénti nyereséget jelent a júniusi negyedévben.
A júniusi negyedév volt az első teljes negyedév, amikor több új termék, köztük a Mac Studio, az Apple Studio Display és a harmadik generációs iPhone SE elérhetővé vált. Az Apple új MacBook Air és MacBook Pro modelleket is bejelentett, bár ezek a megjelenések a negyedév későbbi szakaszában történtek, és nem voltak jelentős hatással az eredményre.
Az Apple 2022-es harmadik negyedévét a koronavírussal kapcsolatos kínai zavarok és az ellátási lánc problémáinak hatásai is terhelték. Bár hivatalos előrejelzést nem adott, az Apple 4-8 milliárd dollár közötti bevételkiesésre figyelmeztetett e problémák miatt.
Az idei negyedév rekord eredményei az Apple folyamatos erőfeszítéseiről tanúskodnak, amelyek célja az innováció, az új lehetőségek előmozdítása és vásárlóink életének gazdagítása. Mint mindig, most is az értékeinkkel vezetünk, és azokat mindenben kifejezzük, amit építünk, a felhasználók adatainak és biztonságának védelmét szolgáló új funkcióktól kezdve a hozzáférhetőséget javító eszközökig, ami része annak a régóta fennálló elkötelezettségünknek, hogy mindenki számára készült termékeket hozzunk létre.
A vállalat iPhone bevétele elérte a 40,7 milliárd dollárt, ami némileg magasabb az egy évvel korábbi 39,6 milliárd dollárnál. Az iPad bevétele 7,2 milliárd dollárra csökkent, ami csökkenés a 2021 harmadik negyedévi 7,3 milliárd dollárhoz képest.
A Mac bevételek 7,4 milliárd dollárra csökkentek, az egy évvel korábbi 8,2 milliárd dollárhoz képest. A viselhető- és otthoni eszközök, valamint kiegészítők bevétele enyhén csökkent, 8,1 milliárd dollárra, a korábbi 8,8 milliárd dollárról.
A szolgáltatások, amelyek régóta az Apple növekedési motorjának számítanak, 19,6 milliárd dollárt hoztak a júniusi negyedévben, ami növekedés a 2021 harmadik negyedévében beszedett 17,4 milliárd dollárhoz képest.
Ahogy az a világjárvány idején jellemző volt, az Apple nem adott hivatalos bevételi előrejelzést a következő szeptemberi negyedévre.
Az Apple igazgatótanácsa részvényenként 0,23 dolláros készpénzosztalékot hirdetett. Az osztalékot augusztus 11-én kell kifizetni az augusztus 8-i üzletkötéskor nyilvántartott részvényeseknek.
Júniusi negyedéves eredményeink továbbra is bizonyították, hogy a kihívásokkal teli működési környezet ellenére is képesek vagyunk hatékonyan irányítani üzletünket. Júniusi negyedéves bevételi rekordot értünk el, és az aktív készülékek telepített bázisa minden földrajzi szegmensben és termékkategóriában minden eddiginél magasabb értéket ért el. “A negyedév során közel 23 milliárd dollár működési cash flow-t termeltünk, több mint 28 milliárd dollárt juttattunk vissza részvényeseinknek, és folytattuk a hosszú távú növekedési terveinkbe történő beruházásokat.