IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Az Apple a kiegészítők piacát is teljesen dominálja

A hordható kiegészítők kategóriájában az Apple-nek már amúgy is elég nagy előnye volt. Ez a fór pedig csak tovább nőtt 2020 első negyedévében az AirPods és Beats termékek népszerűségével.

Az IDC becsült számadatai alapján a vállalat 21,2 millió egység Apple Watchot, AirPodsot és Beatset adott el az év első három hónapjában. Ezzel 29,3%-os részesedést szerezve a piacon, a majd’ 60%-os növekedéssel az előző év ugyanezen időszakához képest.

Forrás: Beats

További információk szerint az Apple Watch eladások egy kicsit megrekedtek ebben az időszakban, ám az AirPods és Beats fejhallgatók értékesítése kompenzálta a dolgokat.

A fogyasztók nemcsak az kiváló audio képessége miatt, hanem a produktivitásuk növelésének elősegítése érdekében is megvásárolták ezeket a fülhallgatókat, mivel sokan otthonról voltak kénytelenek dolgozni, fontos volt számukra a környező zaj csökkentésének lehetősége.

Jitesh Ubrani, az IDC Mobile Device Trackers kutatási igazgatója

Az Apple után a Xiaomi teljesített a legjobban, 10,1 millió készülék értékesítésével. Őket a Samsung, Huawei és Fitbit triója követi, 8,6, 8,1 és egy nagyobb ugrással 2,2 millió eladott készülékkel.

Wearables, okoseszközök és kiegészítők kategória bevétele (milliárd dollár)

A korábbi rendszeres negyedéves Apple pénzügyi jelentésben már kiemelték, hogy a wearables kategória annyi bevételt hoz a cég számára, hogy önmagában kitehetne egy, a Fortune 140-be bekerülő céget. Ugyan pontos bevételi és eladási számokat már nem közölnek az Apple-nél, a becslések szerint ebben a szegmensben 6,3 milliárd dolláros bevételt generáltak a kiegészítők az elmúlt negyedévben. A szolgáltatásokkal karöltve pedig egészen szép hátországot biztosítanak a vállalat további működése számára.

Forrás: IDC

Borítókép: Apple Support

Kapcsolódó cikkeink

Csak Siri!

Anikó

Idén már ne is számítsunk az új MacBook Prókra?

Anikó

Még jobban elmosódhat a határ az iPadek és MacBookok közt

Anikó