A Samsung ezúttal úgy tűnik, a kínai gyártók arzenáljából szemezgetett, és az appokba helyezett agresszív reklámokat teszteli. A legdurvább felhasználói élmény következik.
A TizenHelp a Samsung legújabb Androidos szoftveréből, a One UI 2.5-ből szerzett egy állítólagos képernyőképet, ami az eddigi legbrutálisabb mobilos élményt hozhatja el. Reklám a telefonban, de nem akárhogy:
A képen azt láthatod, hogy a telefon feloldásakor egy reklám jelenik meg. Egy időzítővel. És csak azután tudod feloldani a telefonodat, hogy kiikszelted 15 másodperc múlva a reklámot. Addig pihi, bámulás, burgerekre gondolás…
A telefongyártók hasonló reklámjai sajnos nem újdonság. A Xiaomi már évek óta alkalmazza egyes piacokon. Alapvetően arra szolgál, hogy az egyre emelkedő készülékárakat kompenzálja, a Xiaomi ezért tényleg brutálisan olcsón tudja adni a tömegeknek szánt készülékeit.
Azonban az, hogy nem tudsz belépni csak 15 másodperces reklám után, az valami olyan felhasználói élmény, amit nem kívánnék senkinek. Rövid guglizás után a TizenHelp hihető forrásnak tűnik, és több Androidos szakportál is átvette a pletykát, de szeretnénk hinni, hogy ez csak kacsa. Az Android Authority például külön rákérdezett a Samsungnál, de ők sablonválasszal kitértek a kommentálás alól. A legnagyobb esély arra van, hogy a Samsung eljátszik a gondolattal, kísérletezik, és remélhetőleg visszafogja majd magát.
Ennek kicsit ellentmond, hogy a frissült Weather applikációban több reklám jelent meg, és a Samsung korábban jelezte is, hogy az applikációk folyamatos frissítéséhez jól jön az extra bevételi forrás. Ám ősszel még hangsúlyozták, hogy a hangsúly a kielégítő szolgáltatáson van, a reklámok eldurvulása pedig egy ponttól már nagyon ronthatja ezt.
Ha meg is lépi a Samsung a gyári reklámokat, azért mindenki azt feltételezi, hogy nem a csúcskészülékeket érinti majd. Egy félmilliós Fold vagy Galaxy esetében nyilvánvalóan öngyilkosság lenne. De a Galaxy A széria alján akár el is képzelhető, mert azok jelenleg elég olcsón futnak kiemelten jó ár-érték aránnyal.
Én ebben a választás híve lennék. A legjobb szerintem az lenne, ha vásárláskor eldönthetném, hogy kifizetem a készülék teljes árát vagy kérek gyártói kedvezményt, amivel vállalom, hogy reklámokat kapok majd. Persze erre kicsi az esély: szoftveresen nem lenne nehéz megoldani, ám akkor kiderülne feketén-fehéren, mennyit is érek reklám szempontból egy vállalatnak. Azt pedig nem biztos, hogy bárki meg meri jelenleg lépni.
Forrás: TizenHelp
Borítókép: Slashgear
Te mekkora kedvezményért vállalnád be, hogy csak reklámnézéssel tudod feloldani a telefonod?