A Spotify csütörtökön bejelentette, hogy felvásárolja a Findaway nevű népszerű hangoskönyv-szolgáltató céget.
Ez azt követően történt, hogy az év elején bejelentették, hogy a streaming szolgáltatás felhasználói több mint 500 000 hangoskönyvhöz jutnak hozzá a Storytel Grouppal kötött partnerség révén.
A Spotify hivatalos blogján megerősítette, hogy megállapodásra jutott a Findaway felvásárlásáról, amelyet a digitális hangoskönyvek terjesztésének globális vezetőjeként jellemez. A Findaway eszközöket kínál szerzők, kiadók és fogyasztók számára, és nagyon fontos szerepet játszott abban, hogy a független szerzők megoszthassák történeteiket.
Mint a vállalat megjegyezte, a hangoskönyv-iparág 2027-re várhatóan 3,3 milliárd dollárról 15 milliárd dollárra nő, így nem meglepő, hogy a Spotify ennyire érdeklődik e szegmens iránt. A felvásárlás árát azonban a Spotify nem hozta nyilvánosságra.
A Spotify és a Findaway együttesen felgyorsítja a Spotify belépését a hangoskönyvek piacára, és tovább folytatja az iparág innovációját, a jelenlegi korlátozások megszüntetésén és az alkotók számára jobb gazdasági eszközök felszabadításán dolgozva. A Findaway technológiai infrastruktúrája lehetővé teszi a Spotify számára, hogy gyorsan bővítse hangoskönyv-katalógusát, és újításokat vezessen be a fogyasztók számára nyújtott élmény terén, egyúttal új utakat biztosítva a kiadók és szerzők számára, hogy világszerte elérjék a közönséget.
Nemcsak a Spotify fektetett be a közelmúltban a hangoskönyvekbe. Bár az Apple már most is árul hangoskönyveket az Apple Books alkalmazáson keresztül, a vállalat most az Apple TV+ műsorok népszerűsítésére indít ilyen tartalmakat. Az Apple az Apple Musicon keresztül is népszerűsített néhány hangoskönyvet híres zenészektől.
Borítókép: AppleInsider