A Spotify podcast platformjának kiépítésére tett erőfeszítései kifizetődnek, mivel a streaming zenei óriás szerdán közölte, hogy megelőzte az Apple-t, és ezzel az Egyesült Államok első számú podcast szolgáltatója lett.
A podcast-őrség nyilvánvaló váltását a Spotify harmadik negyedéves eredménybeszámolója során jelentették be, amikor a vállalat közölte, hogy “nemrégiben” a világ legnagyobb piacának első számú podcast-szolgáltatója lett. A Spotify saját belső számításaira és az Edison Research adataira hivatkozott, amely a TechCrunchnak megerősítette, hogy az eredmények nem a letöltéseken, hanem a használaton alapulnak.
Hogy a Spotify a letöltési szám tekintetében is vezet-e, nem világos. Valójában a podcasting koronájára vonatkozó állításokat lehetetlen megerősíteni, mivel sem a Spotify, sem az Apple nem közöl részletes hallgatottsági adatokat.
Az Edison Research a második negyedéves Podcast Consumer Tracker című kutatásában több mint 8000 heti podcast-fogyasztót kérdezett meg a hallgatási szokásaikról. Konkrétan úgy tűnik, hogy a Spotify bejelentése a következő kérdésre irányul: “Melyik platformot vagy szolgáltatást használja leginkább podcastok hallgatására?”. Itt a Spotify a felhasználók 24%-ával az élen végzett, megelőzve az Apple Podcasts 21%-át és a YouTube 18%-át – derül ki a jelentésből.
Három évvel ezelőtt kezdtük el az utunkat a podcastozásban, körülbelül 185 000 podcastot tartalmazó katalógussal. És tényleg sehol sem voltunk az iparág legnagyobb szereplőihez képest. Ma már 3,2 millió podcast van a platformon, ami több mint 1500%-os növekedést jelent.
Ek a Spotify tartalomkönyvtárának és az új funkciók listájának tulajdonítja ezt az eredményt. A közelmúltban bevezetett interaktív elemek, mint például a közvélemény-kutatások és a kérdezz-felelek funkciók is hozzájárultak ehhez.
Keményen küzdöttünk az új hallgatók megnyeréséért. És a sikerünk nem egyetlen dolognak köszönhető, hanem szó szerint több száz, ha nem ezer fejlesztésnek, amelyeken párhuzamosan dolgozunk az alkotók, a felhasználók és a hirdetők érdekében egyaránt.
A vállalat az elmúlt hónapokban nagy lendületet vett, új eszközöket adott ki a podcastolóknak és számos fejlesztést a podcast-hallgatóknak. Augusztusban debütáltak a prémium előfizetések, az Apple Podcasts által kínált feltételeknél lényegesen bőkezűbb jutalékkal. Az Anchor, a Spotify podcastkészítő platformja az elmúlt hónapban interaktív funkciókat és videopodcast-támogatást vezetett be.
A legutóbbi negyedévben a Spotify 381 millió havi aktív felhasználót és 172 millió prémium előfizetőt ért el, mindkét mutató 19%-kal nőtt az előző évhez képest. A podcast-hallgatók ebbe a hatalmas összegbe beleszámítanak. A vállalat azt mondta, hogy a harmadik negyedévben a podcastokra fordított órák aránya minden idők legmagasabb értékét érte el, de érdemi adatok nélkül ezt az állítást nehéz minősíteni.
A piackutató cégek azonban már korábban megjósolták a Spotify előretörését, az eMarketer szeptemberben azt jósolta, hogy a streamingszolgáltató az év végére megelőzi az Apple Podcastsot.
Az Apple felzárkózik a podcasting-játékban, miután elvesztette azt a szinte behozhatatlan előnyét, amely azzal járt, hogy részt vett a médium létrehozásában. Az évekig tartó elhanyagoltságot követően az Apple az elmúlt néhány negyedévben újfent a podcasting platformjára összpontosított, és úgy tűnik, felismerte, hogy az a szolgáltatások potenciális bevételi forrása.
A közelmúltban megjelent jelentések a podcast-előállítók és a podcast-fogyasztók panaszainak litániáját részletezték, akik elégedetlenek a megújult Apple Podcasts megoldással. A komolyabb kifogások között szerepel a hibákra hajlamos tartalomkezelő rendszer és a felhasználói élményt rontó tartós hibák.