A kínai Xiaomi cég 2021 második negyedévében először vette át a második helyet az Apple-től a globális okostelefon-eladások rangsorában. A Canalys kutatása szerint az okostelefon-szállítások 12%-kal nőttek az elmúlt negyedévben, ami a COVID-19 oltásának köszönhető világszerte.
Míg a Samsung továbbra is az első helyen áll, az Apple 2021 második negyedévében elveszítette a második helyet a Xiaomi javára. A kínai vállalat az elmúlt negyedévben is a legjelentősebb növekedést produkálta, 83%-os növekedéssel, míg a Samsung 15%-os, az Apple pedig mindössze 1%-os növekedést könyvelhetett el.
A piaci részesedést tekintve a Samsung 2021 második negyedévében a globális okostelefon-eladások 19%-át szerezte meg, míg a Xiaomi 17%-ot, az Apple pedig 14%-ot. Az Oppo és a Vivo a negyedik és az ötödik helyért versengtek, egyenként 10%-os piaci részesedéssel.
A kutatás szerint a Xiaomi növekedésének egyik fő oka a latin-amerikai eladások több mint 300%-os növekedése, amihez 150%-os afrikai növekedés társul. A Samsung és az Apple készülékeihez képest a Xiaomi 40%-kal, illetve 75%-kal olcsóbb termékeket kínál, így a feltörekvő országokban egyre népszerűbbek.
És ahogy növekszik a vállalat, úgy fejlődik is. Most alakítják át üzleti modellüket kihívóból inkumbenssé, olyan kezdeményezésekkel, mint a partnerek konszolidációja és a régebbi készletek gondosabb kezelése a szabadpiacon. Még mindig nagymértékben a tömegpiac felé orientálódnak, és a Samsunghoz és az Apple-höz képest az átlagos eladási áruk mintegy 40%-kal, illetve 75%-kal olcsóbb.
Az Apple még így is jó helyzetben van. A Morgan Stanley és a JP Morgan nemrég megemelte az AAPL árcélját, mivel úgy vélik, hogy a várhatóan ősszel bemutatásra kerülő iPhone 13 meg fogja ugrani az iPhone 12 erős eladásait. A Consumer Intelligence Research Partners friss kutatása szerint 2021 harmadik negyedévében az iPhone 12 vonal az amerikai iPhone-eladások 63%-át tette ki.