IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Az Apple hatalmas győzelmet aratott a konkurencia felett karácsonykor

Tíz telefonból kilenc iPhone volt, amit idén karácsonykor aktiváltak.

A Flurry Analytics új adatai szerint az Apple ismét uralta az Egyesült Államokban a karácsony napján történő okostelefon-aktiválásokat. Az adatok azt mutatják, hogy az iPhone karácsony napján az első tíz okostelefon-aktiválás közül kilencet tett ki, bár egyébként ez a szám csökkent 2019-hez képest, kevesebben kaptak új telefont idén.

Érdekes módon az iPhone 11 volt a legnépszerűbb karácsony napján aktivált iPhone, amelyet az iPhone XR és az iPhone 12 Pro Max követett. A korábbi 7 napos aktiválási átlaghoz képest az iPhone XR elég rosszul teljesített, jelezve, hogy ez nem feltétlenül népszerű ajándék, de továbbra is erős ár-érték arányú készülék az Apple kínálatában.

Csak az LG K30 fért bele az első tízbe

Az elemzés másik érdekessége, hogy az iPhone SE aktiválása 34%-kal nőtt karácsonykor a korábbi 7 napos átlaghoz képest. Az iPhone 12 mini sehol sem található a listán, több de ez csak azt erősíti meg, hogy nagy az érdeklődés, de hiánytermék az Apple-nél. De az is lehet, hogy az iPhone 12-höz képest mindössze 100 dolláros kedvezménnyel azonban a mini verzió mégsem hívta fel magára a fogyasztók figyelmét.

Összességében az új okostelefon-aktiválások az idén karácsony napján 23%-kal csökkentek a múlt évi számokhoz képest. Ez számos tényezőnek tulajdonítható, ideértve a COVID-19 járvány gazdasági hatását is.

Egy másik lehetőség az, hogy mivel az amerikaiakat arra ösztönözték, hogy maradjanak otthon és korlátozzák a családi összejöveteleket, az okostelefon-ajándékozás jobban elterjedhet a karácsony előtti és utáni napokon.

Itthon is jó pár csoportban bukkant fel az aktiválás hiba, annyira leterheltek volt a szerverek…

Forrás és borító: 9to5Mac

Kapcsolódó cikkeink

Csak Siri!

Anikó

Idén már ne is számítsunk az új MacBook Prókra?

Anikó

Még jobban elmosódhat a határ az iPadek és MacBookok közt

Anikó