A MIDiA Research szerdán új jelentést tett közzé a zenei streaming szolgáltatások piacának globális számaival 2021 második negyedéve alapján. Bár az Apple Music a második leggyakrabban használt zenei platform, még mindig messze elmarad a Spotify mögött.
A kutatás szerint a zenei streaming szolgáltatásokra előfizetők száma továbbra is gyorsan növekszik. 2021 második negyedévére 523,9 millióan fizettek elő valamelyik ilyen platformra, ami 26,4%-os növekedést jelent 2020 azonos időszakához képest.
Az Apple Music a globális zenei platformok előfizetéseinek 15%-át teszi ki, ami azt jelenti, hogy már meghaladta a 78 millió fizetős előfizetőt. Ezek a számok azonban még mindig nem közelítik meg a Spotify-t, amely nem meglepő módon még mindig az első helyen áll a globális rangsorban.
Az Apple fő versenytársának 2021 második negyedévére több mint 160 millió fizetős előfizetője volt – ami kétszer annyi, mint az Apple Musicnak. A kutatócég ugyanakkor megjegyzi, hogy a Spotify piaci részesedése a 2019-es 34%-ról 2020-ban 33%-ra, 2021-ben pedig már 31%-ra csökkent. Bár egyelőre nem áll fenn a veszélye annak, hogy a Spotify elveszíti vezető pozícióját, a konkurencia minden bizonnyal elveszi a felhasználók egy részét.
Az Amazon Music közvetlenül az Apple Music mögött áll 13%-os piaci részesedéssel, de a MIDiA Research rámutat, hogy a YouTube Music már második éve a leggyorsabban növekvő szolgáltatás – most 8%-os piaci részesedéssel.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy bár a zenei streamingszolgáltatások előfizetőinek száma összességében nőtt 2021-ben, ez nem jelenti azt, hogy a cégek bevételei jelentősen magasabbak lennének. Ennek oka, hogy egyes előfizetők a családi csomagok, a speciális csomagok (mint például az Apple One) vagy a feltörekvő piacokon alkalmazott csökkentett árak miatt kevesebbet fizetnek – magyarázta a MIDiA. Az Apple Music egyéni előfizetése 1490 Ft-ba kerül, de vannak speciális árak családok, diákok és Apple One előfizetők számára.
Borítókép: 9to5Mac