Az eszközazonosítókkal kapcsolatos kisebb szabályváltoztatásaik megnehezítik a vállalatok számára a felhasználók nyomon követését Androidon.
A Mountain View-i vállalat már most is lehetővé teszi az Android-felhasználók számára, hogy lemondjanak a célzott hirdetésekről. Azonban még ha ezt meg is teszik, harmadik felek akkor is láthatják a felhasználó Advertising ID-jét, egy egyedi eszközazonosítót, amelyet a reklámteljesítmény nyomon követésének segítésére terveztek.
Mivel az Apple App Tracking Transparency már elérhető, a Google azt tervezi, hogy hasonló változtatással erősíti meg saját adatvédelmi irányelveit. Lényegében, ha egy felhasználó lemond a követésről, a vállalatok nem fogják látni a hirdetési azonosítót. Ehelyett egy üres, nullákból álló sorozatot látnak majd.
A változás a Google Play szolgáltatásaiban 2021 végén lép életbe – közölte a vállalat. Először az Android 12 eszközökön futó alkalmazásokhoz érkezik, majd 2022 elején más, a Google Play-t támogató eszközökre is kiterjesztik.
A Google szerint valamikor 2021 júliusában “alternatív megoldást biztosít az olyan alapvető felhasználási esetek támogatására, mint az analitika és a csalásmegelőzés”.
Májusban a Google azt is közölte, hogy a Google Play alkalmazáslistájához egy új, adatvédelmi és biztonsági információkat tartalmazó “biztonsági szekciót” is hozzáad. Ez a funkció az Apple saját adatvédelmi “táplálkozási címkéit” idézte.
A keresőóriás, amely még mindig erősen függ a reklámbevételektől, követi a technológiai iparban az adatvédelmi politika szélesebb körű trendjét. Mindez a szabályozó hatóságok és az ügyfelek növekvő ellenőrzése közepette történik, akik egyre jobban aggódnak az adataik felhasználása miatt.
A Google változtatásai azonban nem olyan drámaiak, mint az Apple-é. Az Apple ATT funkciója, amely az év elején indult, megkönnyíti a felhasználók számára, hogy lemondjanak minden követésről. Egy májusi felmérés szerint az iPhone-felhasználók 96%-a él a funkcióval, hogy blokkolja az adataihoz való hozzáférést.
Forrás és borítókép: AppleInsider