Kihangsúlyozták, hogy az új iOS 14 hirdetéskövetési szabályai biztosítják a felhasználók számára a választás lehetőségét, és semmi nincs rájuk kényszerítve.
Az Apple válaszolt a Facebook vádaskodásaira az iOS 14-be épített adatvédelmi biztonsági mechanizmusokkal kapcsolatban, miután az megint a kisvállalkozásokkal példálózott. Az új tevékenységkövetési lehetőségek ugyanis megadják a felhasználóknak a választás lehetőségét, amire eddig egyáltalán nem volt lehetőségük.
A Facebook teljes oldalas hirdetések sorozatát jelentette meg az Egyesült Államok legnagyobb újságaiban, amiben nyíltan elutasította az Apple által tervezett hirdetéskövető védelem megvalósítását. A közösségi médiamogul a kisvállalkozások bajnokának képzeli magát, akik szerinte szerencsétlen áldozatok, és a szabályozás miatt veszítenek a hirdetési bevételekből.
A Facebook és más célzott hirdetési bevételekre támaszkodó cégek arra ösztönzik a felhasználókat, hogy válasszák a hirdetéskövetést. Jelenleg ez sok esetben alapértelmezés mindenhol, így a felhasználóknak manuálisan kell leiratkozhatniuk az ilyenekről. Az adatok a reklám világában kiemelt fontossággal bírnak, és a Facebook köztudottan kihasználja többágú platformját a felhasználók utáni kémkedésben.
A támadásra reagálva az Apple elmondta, hogy a Facebookhoz hasonló cégek szívesen folytatnák a felhasználók nyomonkövetését, de erről hadd döntsön maga az ember.
Úgy gondoljuk, hogy mi sem egyértelműbb annál mint, hogy kiálljunk a felhasználóink mellett. Nekik tudniuk kell, hogy kik és mikor gyűjtik és osztják meg adataikat más alkalmazások és webhelyek között és rendelkezniük kell a döntés jogával, hogy ezt engedélyezik-e vagy sem. Az iOS 14 alkalmazáskövetési átláthatósága nem lehetetleníti el, hogy a Facebook kövesse és a célzott hirdetésekkel lássa el a felhasználókat, egyszerűen csak választási lehetőséget ad az iPhone tulajdonosainak.
A felhasználók számára az alkalmazáskövetés átláthatósága lehetővé teszi annak ellenőrzését, hogy a hirdetési hálózatok hogyan követik nyomon az adatmozgásokat.
Az Apple célja az, hogy nagyobb ellenőrzést biztosítsanak, miközben élénk alkalmazás-ökoszisztémát tartanak fenn. Ennek a másik példája az ezen a héten bevezetett adatvédelmi címkék is, amelyek felfedik, hogy egy alkalmazás milyen adatokat gyűjt és hogyan használja azt.
A Facebook állítólag már tervez egy második támadást is, ezúttal arra kihegyezve a hirdetést, hogy az Apple az ingyenes internet megsemmisítésén munkálkodik. Az érv alapja az, hogy a BuzzFeed-es John Paczkowski szerint ha a személyre szabott hirdetések nem tudnak ilyen formában futni, akkor a weboldalaknak és az alkalmazásgyártóknak el kell kezdeniük fizetni a tartalomért, amit a felhasználókra róhatnak ki.
Te kikapcsolod a követést?
Forrás: AppleInsider
Borító: NBCNews