IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Darabokban: AirPods Max

Az iFixit szorgos-dolgos javító manói most górcső alá vették az AirPods Maxot. És darabokra szedték az Apple mérnöki remekét, ami más hasonló kategóriás készülékeket gyerekjáték kategóriába utasít vissza egy perc alatt.

Kezdjük egy kis ismétléssel, ha valaki már nem emlékezne pontosan mit is rejt a 234 990 Ft-os hardver: 

  • két 40 mm-es Apple által tervezett dinamikus meghajtót
  • két színhez illő mágneses fülpárnát
  • két Apple H1 chipet
  • nyolc mikrofont az aktív zajszűréshez
  • Bluetooth 5.0-t Apple-barát AAC kodek támogatással
  • puha tapintású Smart Case-t és Lightning-USB-C kábelt a töltéshez

Kívülről már sokszor megcsodálhattuk a készüléket, de mindenki tudja, hogy az számít, ami belül van.

Az szétszedés a fejpát eltávolításával kezdődik. Amit meglepően könnyen le lehet applikálni a készülékről, akár egy SIM-tű segítségével is. Egy kis piszkálással a megfelelő helyen össze lehet nyomni két apró rugót, ezzel kiszabadítva a fejpántot tartó pöcköt. 

Szinte már-már gyanúsan egyszerű szétszedni az AirPods Maxot ahhoz képest, hogy mennyire összetettek például egy kicsi AirPods Pro alkatrészei. Az elektromechanikus csukló viszont teljesen bonyolult és túlépített. De pont ezek azok a tervezési mozzanatok, ami indokolják a Max árát. A teszt végén egyébként ki is mondják, hogy az alkatrészek kifejezetten bonyolultra lettek tervezve, valóban precíziósak és az egész fejhallgató jóval bonyolultabb, mint a piacon elérhető hasonló kategóriás társai.

Akadnak azonban az AirPods Max fülpárnái alatt olyan részek, amiket már nem olyan egyszerű lepattintani, mint fejpántot. A két kagyló belsejébe történő bejutáshoz például speciális csavarhúzó fejekre van szükség és némi ragasztót is meg kell olvasztani célirányosan. Persze ezek még mindig nem olyan finom műveletek, amit az ember ne végezhetne el otthon. Az már más kérdés, hogy ez mennyire ajánlatos.

A bátrabbak a fülhallgató szétszerelésével hozzáférhetnek olyan kulcsfontosságú alkatrészekhez, mint az akkumulátor és a Lightning csatlakozó, ami dupla feladatot lát el, a töltést is innen kapja az eszköz és ez az egyetlen kábeles csatlakozási pont. A 3,5 mm-es jack itt is lemaradt. 

A teszt végén egyébként ki is mondják, hogy az alkatrészek kifejezetten bonyolultra lettek tervezve, valóban precíziósak és az egész fejhallgató jóval bonyolultabb, mint a piacon elérhető hasonló kategóriás társai. De ettől még viszonylag könnyen javítható, ami ugye nem mondható el a kisebb testvérekről. 

Hogy jobban megérthessük a 235 ezres árcímke miértjét, az iFixitesek szétkaptak egy Sony WH-1000XM4s-t és egy Bose NC 700-ast is. És bár a Sony és Bose is egyaránt alacsonyabb árazású az AirPods Max megszállottan tökéletes kivitelezése ezt a két egyébként igen jó eszközt gyakorlatilag gyerekjátékká minősíti vissza. 

Ami pedig a kísérletező kedvet illeti. Senki se bátorodjon fel nagyon a könnyű szétszerelési lehetőségtől, már a fejpánt leoperálása is egyből nullázza a garanciát. 

Forrás: iFixit

Kapcsolódó cikkeink

Az Apple bemutatta a 14- és 16”-es MacBook Prót

Anikó

M1 Pro és M1 Max – kettővel nő a tét

Anikó

Az új AirPods már majdnem Pro, de az ára is…

Anikó