Ma kezdődött az Epic Games kontra Apple tárgyalás harmadik hete, és ez a hét azért figyelemre méltó, mert az Epic végzett saját tanúival, és most már az Apple köre következik, köztük neves vezetőkkel.
Az Apple munkatársa és korábbi marketingfőnöke, Phil Schiller, aki az App Store-ért felelős, tegnap tanúskodott. Schiller maratoni hosszban tanúskodott, és az Apple összes tanúja közül őt faggatják a legtöbbet.
Schiller órákon átmagyarázta, hogyan is működik az App Store, milyen értéket képvisel az App Store és az Apple SDK-k, és miért fontos, hogy a bíró az Apple mellé álljon, hogy a vásárlók biztonsága és adatvédelme megmaradjon.
A tegnapi kihallgatás az iPhone történetével kezdődött, ahol Schiller nyomatékosította, hogy a biztonság és a magánélet védelme volt a “legfontosabb” szempont az iPhone kifejlesztésekor. “Ez az új számítástechnikai eszköz a zsebedben azt jelenti, hogy új dolgokra képes” – mondta. “Olyan információkat fog tárolni az életünk körül, amelyeket nem szoktunk a zsebünkben tartani”.
Schiller kitért arra, hogy az App Store-t hogyan építették fel a kezdetektől fogva. Az iPhone szoftvere “a termék része”, amelyet az Apple hoz létre, ami nagyban különbözik az Androidtól, amelyet a készülékgyártóknak licencelnek. Ez a licencelési modell “csökkenti a minőséget” és az “innováció sebességét”, mondta Schiller az Apple felépítésének védelmében.
A korai kérdések a kizárólag Apple-alkalmazásokról az iPhone-on a harmadik féltől származó alkalmazások támogatására való áttérésre, valamint a biztonsági és adatvédelmi kockázatokra vonatkoztak, amelyekkel az Apple-nek meg kellett küzdenie. Az iPhone megjelenése után az Apple azt hallotta a fejlesztőktől, hogy natív alkalmazásokat szeretnének készíteni, amit az Apple úgy tekintett, mint az első “minőségi és biztonsági igényt” az iPhone-on.
Az Apple mindig is aggódott a jailbreakelt alkalmazások és a dokumentált API-k nélküli tartalmakat létrehozó, szélhámos alkalmazásfejlesztők miatt, ami “megbízhatatlan, instabil eszközökhöz” vezethet. Rámutatott, hogy a felhasználók védelme a rosszindulatú szoftverektől fontos, hogy a készülékek működőképesek maradjanak. “Ez a telefon a zsebünkben van, amelynek megbízhatóan kell működnie” – mondta.
Schiller az Apple App Store politikájáról is beszélt, miszerint a nagy és kis fejlesztőket egyformán kezeli, és vallomásában néhány érdekes apróságot is elmondott. Az Apple 99 dollárt akart felszámítani az App Store fejlesztői programjáért, hogy bizonyítsa, hogy egy alkalmazás, amin dolgoznak, “fontos”, és hogy a fejlesztők “komolyan gondolják, hogy minőségi alkalmazást készítenek”.
Figyelemre méltó, hogy Schiller elmondta, hogy az Apple-nek 50 millió dollárjába kerül minden egyes Worldwide Developers Conference esemény, amit évente megrendez, amit bizonyítékként használtak arra, hogy az Apple App Store haszonkulcsa nem olyan magas, mint ahogy azt az Epic Games sugallta.
Schiller azt is elmondta, hogy az App Store több százezer játékának 17 százaléka használja a freemium modellt, ami egy másik érdekes adat volt, amit megosztottak. A játékok 75 százaléka ingyenesen letölthető, hat százalékuk pedig fizetős.
A fizikai árukkal kapcsolatban Schiller elmondta, hogy 2019-ben az App Store több mint 400 milliárd dollár értékű tranzakciót hajtott végre, például ételkiszállítás, Amazon-vásárlások, Uber és egyéb tranzakciók, amelyekre nem vonatkozik a 30 százalékos csökkentés. Schiller szerint az Apple azért nem vesz le részesedést a fizikai vásárlásokból, mert az Apple nem tudja garantálni, hogy azok valóban megérkeznek.
Kétségtelenül további érdekes részleteket fogunk hallani Schillertől, ahogy a vallomása folytatódik, és várhatóan még a héten vagy a jövő hét elején az Apple vezérigazgatója, Tim Cook is a tanúk padjára lép.
Borítókép: 9to5Mac