Most, hogy az iOS 14.5 megjelent mindeki számára, nézzük meg egy kicsit közelebbről, hogyan kooperálnak a különböző vállalatok az új adatvédelmi követelménnyel, az App Tracking Transparency-vel (ATT), vagyis alkalmazáskövetési átláthatósággal.
Talán a legjobbak eddig a The Verge által közölt felugró üzenetek, amellyel a Facebook és az Instagram arra ösztönzi a felhasználókat, hogy a “Engedélyezés” opciót válasszák, amikor a követésről kérdezik őket…
A Facebook korábban éles ellenzője volt az ATT-nek, amely az iOS 14.5 új funkciója, és megköveteli a fejlesztőktől, hogy engedélyt kérjenek a felhasználóktól, mielőtt más alkalmazásokban és weboldalakon követnék őket. A Facebook ellenállása ellenére azonban a vállalatnak most, hogy az iOS 14.5 nyilvánosan elérhetővé vált, nincs más választása, mint a sodródni az árral és megfeleni az Apple követelményrendszerének.
Ehhez a vállalat azt a lépést választotta, hogy felugró üzenetben elmagyarázza a felhasználóinak, hogy az iOS 14.5 megköveteli a fejlesztőktől, hogy “engedélyt kérjenek bizonyos adatok nyomon követésére az eszközön a hirdetések javítása érdekében”. Az üzenet három módot részletez, amelyekkel a felhasználóknak előnyük származik az ilyen típusú adatgyűjtésből:
- Személyre szabottabb hirdetések megjelenítése
- Segítség az Instagram/Facebook ingyenességének megőrzéséhez
- Támogatják a hirdetésekre támaszkodó vállalkozásokat, amelyek így érik el ügyfeleiket
A Facebook ezeket a felugró ablakokat “edukációs képernyőként” említi. A felhasználók számára közvetlenül az iOS 14.5 ATT felszólítás előtt jelennek meg. A második pont azért különösen érdekes, mert eddig nem voltak arra utaló jelek, hogy a Facebook fizetős verziókat tervezne kínálni alkalmazásaiból.
Hogy az emberek tájékozottabb döntést hozhassanak, az Apple képernyőjével együtt mi is mutatunk egy saját képernyőt. Ez több információt nyújt arról, hogyan használjuk a személyre szabott hirdetéseket, amelyek támogatják a kisvállalkozásokat és ingyenesen tartják az alkalmazásokat. Ha elfogadja a Facebook és az Instagram kéréseit, az ezekben az alkalmazásokban megjelenő hirdetések nem változnak. Ha elutasítja, továbbra is látni fogja a hirdetéseket, de azok kevésbé lesznek relevánsak az Ön számára. A kérések elfogadásával a Facebook nem gyűjt új típusú adatokat. Ez csak azt jelenti, hogy továbbra is jobb élményeket tudunk nyújtani az embereknek.
Érdemes továbbá megjegyezni, hogy az Apple humán interfészre vonatkozó irányelveivel ellentétes, ha a felhasználóknak ösztönzőket kínálunk a nyomon követés engedélyezéséért. A Facebook állítólag nem ösztnönöz, hanem magyarázatot arra, hogy miért gyűjti az általa gyűjtött adatokat.
Pedig az előírásokban az áll:
Nem kínálhat ösztönzőket a kérés engedélyezéséért. Nem ajánlhat fel az embereknek kompenzációt az engedély megadásáért, és nem tarthat vissza funkciókat vagy tartalmakat, illetve nem teheti használhatatlanná az alkalmazást addig, amíg az emberek nem engedélyezik a nyomon követésüket.
A Facebook szerint a felszólítások az elkövetkező napokban és hetekben kezdenek majd megjelenni az Instagram és a Facebook alkalmazásokban, így nem biztos, hogy azonnal látni fogod őket.
Forrás: The Verge
Borítókép: Marketing Land