A szabadalmak az önvezető technológiára, a vezetési kényelemre, az ülésekre, a felfüggesztésekre, a navigációra, az akkumulátor-kezelésre, a jármű mindenhez (V2X) való kapcsolódására az autó-autó közötti kommunikációra és még sok másra vonatkoznak. Az Apple a legtöbb szabadalmat a kommunikációval és a navigációval kapcsolatban nyújtotta be, ezt követi csak az autonóm vezetés.
Miután az Apple benyújtja a szabadalmi bejelentést, körülbelül 18 hónapba telik, mire azt közzéteszik. Az Apple eddig nyolc autóval kapcsolatos szabadalmat tett közzé 2021-től, de még idén további szabadalmakat kell kiadni, és a 2021-ben közzétett szabadalmak száma várhatóan meghaladja az Apple 2020-ban közzétett szabadalmainak számát.
Az autóval kapcsolatos szabadalmi bejelentések 2016-ban kezdtek megélénkülni, miután a 2010-es években évente kevesebb mint 10-et adtak be, az Apple pedig 44-et. A szabadalmi bejelentések 2017-ben még tovább emelkedtek, amikor az Apple rekordszámú, 66 bejelentést nyújtott be.
A Nikkei japán hírportál és az Intellectual Property Landscape tokiói elemző cég által végzett kutatás szerint az Apple 2000 óta összesen 248 autóipari szabadalmat nyújtott be és tett közzé.
Az Apple valamilyen önvezető járművön végzett munkájáról szóló hírek először 2014-ben láttak napvilágot, és azóta rendszeresen hallottunk pletykákat az Apple előrehaladásáról. Az autóval kapcsolatos munkálatok többször is eltolódtak, és voltak pillanatok, amikor úgy tűnt, hogy nem lesz teljes értékű autó, de az utóbbi években a projektben bekövetkezett változások arra utalnak, hogy az Apple valóban valamilyen elektromos, autonóm járművet szeretne piacra dobni az évtized végére.
Az Apple az elmúlt néhány évben különböző járműgyártókkal és alkatrész-beszállítókkal tárgyalt, de még mindig nem világos, hogy pontosan kivel tervez partneri kapcsolatot az Apple, ha egyáltalán van ilyen cég. Az Apple számos, ablakokkal, ülésekkel, felfüggesztéssel és egyéb fizikai autóalkatrészekkel kapcsolatos szabadalma megerősíti a spekulációkat, hogy az Apple inkább autót fog kiadni, mintsem egyszerűen az autonóm vezetés szoftverére összpontosítana.
A legújabb pletykák szerint az Apple-nek ambiciózus tervei vannak az önvezető járművével, azzal a céllal, hogy úgy változtassa meg az autópiacot, ahogy az iPhone megváltoztatta az okostelefonok piacát. Az Apple egy olyan konstrukciót vizsgál, amelyben négy ülés van, amelyek befelé néznek, és nincs kormánykerék vagy fékpedál.
Arról egyelőre nincs szó, hogy az Apple Car mikor kerül piacra, de megbízható források, például a Bloomberg munkatársa, Mark Gurman és Ming-Chi Kuo Apple-elemző szerint az Apple 2025-ös megjelenést céloz meg.
Borítókép: Mighty Things