A Reuters tegnapi jelentése egy csomó új részletet kínált az Apple folyamatosan változó terveiről, hogy elektromos autót készítsen. A 9to5Mac által kiszúrt új befektetési jegyzetben a Morgan Stanley elemzői arra számítanak, hogy a Tesla számára az Apple-hez hasonló technológiai szereplők sokkal nagyobb versenyt képviselnek, mint a bevált OEM-ek.
A tegnapi jelentésnek két kulcsfontosságú momentuma van: az egyedi akkumulátor technológia és a saját önvezető szoftver létrehozása.
Morgan Stanley szerint az Apple érdeklődését az elektromos autóiparba történő belépés iránt valószínűleg a viszi előre, hogy integrálhatják a hardvert és a szoftvert a vezetési élmény fokozása érdekében. Ugyanakkor azzal számolni kell, hogy a vállalat egy nagy, gyorsan növekvő iparágba lép be, ahol drámai változásokat hozhat. Nem ismerős ez valahonnan? Hello, első iPhone…
Az elemzők úgy vélik továbbá, hogy az autóipar által kínált további szolgáltatásokból származó bevétel lehetősége felülmúlhatja magát minden téren.
Az Apple rendelkezik a legfontosabb összetevőkkel, amelyek véleményünk szerint kritikusak a jövő autóiparában történő sikeres szerepléshez: tőkéhez való hozzáférés, képesség a nagy tehetségek vonzására és megtartására, működő hardvertervezés, valamint gazdag ökoszisztéma és szolgáltatási bevétel. Úgy gondoljuk, hogy az Internet-of-Cars-ba (IoC) beágyazott szolgáltatási lehetőség értéke potenciálisan eltörpítheti magát az autós részt.
A Tesla részvényei élesen visszaestek az Apple tegnapi újjáélesztett autós híreszteléseit követően. Így a Morgan Stanley arra számít, hogy az Apple jelentős versenyt képviselhet a jelenlegi vezető EV gyártóval szemben. Az elemzők kifejtik, hogy az olyan technológiai szereplők, mint az Apple, „sokkal félelmetesebb versenyt képviselnek” a Tesla számára, mint a hagyományos autógyártók. Az Apple egyedülállóan abban a helyzetben van, hogy a nagy múltú autógyártókkal szemben új innovációt teremthet az autonómia és a megújuló technológiák terén. Ráadásul már egy rakat pénzt öltek az egész fejlesztésbe.
Fontos, hogy az Apple elég sokat fektetett öt alapvető technológia házon belüli fejlesztésébe, melyek elősegíthetik autóik fejlődését: processzorok, akkumulátor, kamera, érzékelők és kijelző. Úgy vélik, hogy vannak más növekedési mozgatórugók is, például az AR, a fizetési rendszerek és az egészség terén, amelyek valószínűleg hamarabb elindulnak, de a 4+ éves időhorizont reálisnak tűnik.
A Reuters szerint az Apple Car gyártása 2024-ben megkezdődhet, de ki tudja még mit tartogat a járvány, ez simán 2025-re vagy későbbre is tolhatja a gyártás megkezdését.