Ahogy valószínűleg számítani lehetett rá, a Samsung uralja az okostelefonok piacát saját hazájában, Dél-Koreában. A Samsung olyan erő, amellyel Dél-Koreában számolni kell, és kivételes márkahűségnek örvend az ügyfelek körében.
Az LG, a másik koreai technológiai óriás, nem rendelkezik ilyen dominanciával az okostelefonok piacán. Tehát nyugodtan mondhatjuk, hogy a koreaiak étvágya a Samsung telefonok iránt nem kizárólag a hazaszeretet miatt van. A Samsung pedig ezt a pozíciót a lehető legtovább szeretné fenntartani. Az Apple azonban most komoly erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy hazai pályán versenyezzen a Samsunggal.
A legfrissebb statisztikák azt mutatják, hogy a Samsung idén tovább javíthatta okostelefon-piaci részesedését Dél-Koreában. 2020 második negyedévétől az ország teljes okostelefon-piacának 67 százalékát fedi le.
Emellett Apple az elmúlt évek során folyamatosan teret hódított. Enyhe növekedést mutatott 2020 második negyedévében, mára a koreai okostelefon-piac 19 százalékát tudhatja magáénak. Idén a második negyedévben az iPhone SE volt a legnépszerűbb termék, őket csak követte a Samsung Galaxy S20+ és a Galaxy S20.
Nyilvánvaló, hogy az Apple lehetőséget lát arra, hogy tovább növelje piaci részesedését a jövedelmező koreai piacon. Nyilván a vállalat erősíteni kívánja az országban való kiskereskedelmi jelenlétét, hogy közvetlenebb módon kontrollálhassa a bolti élményt azoknak az ügyfeleknek, akik érdeklődhetnek termékeik iránt.
Így az Apple első dél-koreai boltja 2018 októberében nyílt meg Szöul felkapott Garosu-gil részén. Az vállalat kivételes márkaértéket alakított ki kiskereskedelmi üzleteiben. Számos országban már önmagukban is kötelező látnivalóvá váltak. Gondoljunk az üzletekre a New York-i Fifth Avenue-n, a tokiói Ginzára vagy a londoni Regent Streeten. Tökéletes mód olyan látogatók bevonására, akik csak ismerkednek a termékekkel.
Ennek érdekében a vállalat most nyitja meg második üzletét Szöulban, kevesebb mint három évvel az első Apple Store indulása után. A vállalat második dél-koreai üzlete a fenti képen látható IFC bevásárlóközpontban található, a pompás Yeouido pénzügyi negyedben. A bevásárlóközpont gyakran óriási turisztikai forgalmat bonyolít, mivel közeli van a Yeouido Hangang parkhoz. Az üzlet építés alatt áll, de várhatóan még ez év vége előtt megnyílik.
Korábban már pletykák arról, hogy az Apple egy harmadik kiskereskedelmi üzlet megnyitását is tervezi Szöulban. Lehet, hogy Myeong-dongot választanák. Ez szintén egy felkapott terület, amelyet főleg fiatalok és turisták látogatnak.
Az Apple nem csak egyszerűen szeretne üzleteket nyitni Dél-Koreában. Jó oka van arra, hogy egyre agresszívebben terjeszkedjen a Samsung hazájában. Dél-Korea volt az első ország a világon, amely kereskedelmi forgalomba hozta az nyilvános 5G hálózatokat. Az 5G hálózatok tényleges elérhetősége szintén sokkal jobb, mint a legtöbb olyan országban, amely inkább csak névlegesen vezette be a következő generációs hálózati szabványt.
A Samsung tavaly óta értékesít 5G-s zászlóshajó telefonokat. Most pedig már középkategóriás lehetőségeket is kínál. Az Apple viszont csak most dobta piacra az első 5G-képes iPhone-okat és nem számíthat arra, hogy 2020-ban felvehesse a versenyt a legjobb Samsung telefonokkal 5G híján. Nem igen találtak volna sok olyan ügyfelet, aki hajlandó lenne visszaváltani egy 5G-s telefonról olyanra, amelyik csak a 4G-s LTE-t támogatja.
Az első visszajelzések egészen ígéretesek. A koreai média szerint az Apple az elmúlt hónapban csaknem 600 ezer darabot adott el az iPhone 12-ből. Ez körülbelül 30 százalékos növekedést jelentett az első havi értékesítésben a piacra dobás után a korábbi iPhone-okhoz képest. Nyilvánvaló, hogy az 5G támogatás volt a változás mozgatórugója.
Az országban folytatott kiskereskedelmi jelenlétének bővítése lehetővé teszi az Apple számára, hogy sokkal jobb értékesítési és utólagos értékesítési támogatást kínáljon az ügyfeleknek. Ahelyett, hogy azt remélné, hogy a vásárlók a mobilszolgáltatókon keresztül jutnak iPhone-hoz, ahol a Samsung, mint kompetitor helyből ott figyel, a teljes kiskereskedelmi élményt saját boltjaikban tökéletesen tudják irányítani attól a pillanattól kezdve, ahogy a látogató belép a bolt ajtaján. És meglátják, mennyire fantasztikus egy iPhone, és hogyan működik a kínált számos más termékkel.
Érdekes lesz figyelemmel követni a törekvések kimenetelét. Az Apple egyértelműen érdekelt abban, hogy a Samsung Dél-Koreában piaci részesedését csökkentse. Nem lesz könnyű dolga, hiszen a vállalat hatalmas erővel rendelkezik hazájában. Ez által, sokkal jobb üzleteket is köt a mobilszolgáltatókkal. A legtöbb ügyfél dél-koreai szolgáltatókon keresztül vásárolja telefonját, elsősorban az állami támogatások ottani működése miatt. Ez egy fontos fegyvertény, amelyet a Samsung felhasználhat az Apple visszaszorítása érdekében.
Az Apple-től sem idegen a külföldi piac dominálása. Jó 60% feletti piaci részesedést tudhatnak magukénak Japánban, annak ellenére, hogy ott olyan helyi versenytársakkal kell megküzdeni, mint a Sony. A Samsung ezt valószínűleg soha nem szeretné és nem is engedné.
Forrás: SamMobile