IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Problémák késleltethetik az Apple VR headsetjének indulását

Egy pénteki jelentés szerint az Apple-nek gondjai vannak a pletykált AR/VR headsetjével. A túlmelegedés, a kamera és a szoftveres kihívások miatt, ami miatt a vállalat késleltetheti a Mixed Reality eszköz idei bemutatására vonatkozó terveit. Most a Bloomberg munkatársa, Mark Gurman újabb ínyencségekkel jelentkezett a termékkel kapcsolatban.

Korábbi jelentésekben Gurman jelezte, hogy az Apple AR/VR headsetje drága lesz. Bár az elemzők 3000 dollár körüli árat jósoltak a terméknek, a Bloomberg újságírója a legújabb Power On hírlevelében azt írja, hogy az Apple 2000 dollár feletti árról is tárgyalt.

Az Apple jellemzően valamivel többet kér el a termékekért, mint a versenytársai, ezzel rögzítve az árrést, ami segített abban, hogy minden idők egyik legjövedelmezőbb szórakoztatóelektronikai vállalatává váljon. Az új headset sem lesz kivétel, de a fő ok, amiért a vállalat 2000 dollár feletti árpontokról is tárgyalt, az néhány rejtett technológiája.
Forrás: 9to5Mac

Gurman már korábban rámutatott, hogy az Apple valószínűleg az M1 Pro chipet – vagy valami hasonlót – fogja használni az új AR/VR headsethez. Ma kicsit bővebben kifejti, hogy szerinte miért fog ez megtörténni.

Én két processzorra számítanék az eszköz belsejében, beleértve a MacBook Próban lévő M1 Próval egyenértékű processzort. Ha ezt kombináljuk több kijelzővel – beleértve a szuper nagy felbontású 8K paneleket is -, cserélhető lencsékkel és fejlett hangtechnológiával, akkor a költségek összeadódnak. És ne feledkezzünk meg a hét év belső fejlesztési költségeiről sem, amelyeket meg kell térülniük. (…) Meggyőződésem, hogy az Apple headsetjének belsejében lévő chip az M1 Próval egy szinten lesz, így jobb lesz, mint az M1. A fő ok, amiért az M1 Prót választjuk az M1 helyett, nem a CPU-sebesség. Hanem a fejlettebb grafika iránti igény. Mint azt köztudott, az M1 nyolcmagos GPU-val rendelkezik, míg az M1 Pro 14-16 grafikus maggal.

Az Apple AR/VR headsetje valószínűleg a játékra, a médiafogyasztásra és a kommunikációra fog koncentrálni, ahogy Gurman és Ming-Chi Kuo is rámutatott.

Forrás: 9to5Mac
A játéknak nagy hangsúlyt kell kapnia a gépen, különösen annak fényében, hogy több processzorral, ventilátorral, rendkívül nagy felbontású kijelzőkkel és saját App Store-ral rendelkezik majd. Várhatóan az Apple a játékfejlesztők álmaként pozícionálja majd a készüléket. Következik a médiafogyasztás. Arra számítok, hogy az Apple médiapartnerekkel együttműködve olyan tartalmakat fog létrehozni, amelyeket VR-ben lehet majd nézni a készüléken. Harmadszor, kommunikáció. Az Animojik és a VR FaceTime-szerű élmény lesz az újkori Zoom.

Kapcsolódó cikkeink

Megjelent a watchOS 9

Anikó

Megjelent az iOS 16

Anikó

Érkeznek az Apple Far Out eseményének legnagyobb bejelentései

Anikó