Az Apple magyar idő szerint tegnap késő este bejelentette a 2021-es első negyedéves pénzügyi eredményeit, amelyek náluk a valóságban ez 2020 utolsó naptári három hónapját fedi, bebikázva ezzel az évet a karácsonyi eredményekkel.
Egyben ez azt is jelenti, hogy ez az első alkalom, amikor valódi visszajelzést kapunk arról, hogy az új iPhone 12, 12 mini, 12 Pro és 12 Pro Max hogyan teljesített. Bár az Apple most már jó ideje nem közöl egzakt értékesítési számokat, a bevételekből azért lehet kalkulálni.
És, mint kiderült, nagyon is jól áll a legújabb iPhone-ok szénája. Az Apple a társaság történetében először lépte át a 100 milliárd dolláros negyedéves bevételt: összesen 111,4 milliárd dollárt hozott az utolsó negyedéve, az egy részvényre jutó eredmény 1,68 dollár volt.
iPhone
Ugye a legújabb iPhone-ok a szokásosnál kicsit később kerültek a boltok polcaira, melyekből jó néhányat az Apple-nek a COVID-19 járvány miatt ismét be kellett zárnia. De mindezek ellenére az iPhone-business rendkívül nagyot ment, több mint 65 milliárd dolláros bevételt ért el. Az iPhone-ok korábbi negyedéves rekordja 61,58 milliárd dollár volt, amelyet az Apple a 2018-as Q1-ben, az iPhone X-zel ért el, az pedig nem most volt.
A megújult design és kialakítás mellett az iPhone 12-es sorozat az első 5G képes készülékeket fedi a vállalat kínálatában, amelyek egyesek szerint újabb „szuper ciklust” eredményezhetnek. Ami erősen váltásra ösztönözheti azokat az embereket, akik még mindig pár éves iPhone-okat használnak. Az erős korai érdeklődés minden bizonnyal megvan, most már csak azt kell kivárnunk, hogy ki is tart-e.
iPad
Az Mac és iPad eladásai is szépen megugrottak. Itt leginkább ismét a COVID-ra kenhetünk mindent. A továbbra is kitartó megnövekedett otthoni munkavégzés és a távoktatás elhúzódó ideje alatt az iPadek eladása rekordot döntött. Megdöbbentően, 41 százalékkal nőttek az értékesítések – oké, benne van a karácsony is.
Mac
A Macek ősszel nagyobbat mentek, de ettől függetlenül éves összehasonlításban az eladások 21 százalékkal növekedtek a tavalyi első negyedévhez mérten. Erre vastagon rásegített az M1 processzorral szerelt MacBook Air és MacBook Pro kései érkezése. Ez az idei év egészében nagyban befolyásolhatja a Macek értékesítését, lévén az elkövetkezendő évek során a vállalat az egész számítógép palettáját ARM alapokra tervezi varázsolni.
A befektetőkkel folytatott telefonhívás során Tim Cook azt is elmondta, hogy a negyedév során az aktív eszközök száma átlépte az 1,65 milliárdot világszerte. Az iPhone-ok viszik ennek oroszlánrészét 1 milliárd egységgel.
Kiegészítők
Nem meglepő, hogy az AirPods és AirPods Pro, valamint az Apple Watch igén is ünnepi sláger volt, ami 30%-kal növelte a viselhető eszközök részarányát éves összehasonlításban. És persze a HomePod mini is rásegített erre. Az AirPods Max érkezése már majdnem 2021-re csúszott, így annak teljesítménye már csak a Q2-es számokban mutatkozhat majd.
Szolgáltatások
A szolgáltatások egyértelműen az igazi boom a vállalatnál. A folyamatos növekedés most sem állt meg, hihetetlen ütemben törnek előre ebben a szektorban. A 2020-as év végéhez közeledve az Apple elindította legújabb fizetős szolgáltatását, az Apple Fitness+-t, amely csatlakozik az Apple Music, Apple Arcade, Apple TV+ és Apple News+ négyeséhez. Nálunk a Fitness és News sajnos nem elérhető. Annak ellenére, hogy a vállalat ismételten meghosszabbította a próbaidőszakot például az Apple TV+-nál, a szolgáltatások eredményére nem lehet panasz, 24 százalékos növekedést mutat ez a divízió is.
Ha tippelhetek, ennél jobban kívánni sem kívánhatnának a befektetők. És minden kesernyés fennhang nélkül mondhatom, nem mindenkinek tett be a válság, bárcsak a többi szektor is ezt mondhatná el magáról.