IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Zuckerberg szerint az Apple adatvédelmi változásai öncélúak és versenyellenesek

Izgalmas napra ébredtünk, ugyanis megérkeztek a Q4 pénzügyi jelentései, és a Facebook pulcsis vezére ezt is kihasználta az Apple támadására.

A Facebook megosztotta a 2020 negyedik negyedévében könyvelt bevételeit, mint ahogyan azt az Apple is tette. Zuckerberg azonban a nyitóbeszédében már megemlítette az Apple nyomon követési adatvédelmi elveit, amik árthatnak az egész online reklámiparnak.

A vezér azt állította, hogy az Apple nem azért változtatja meg adatvédelmi irányelveit, hogy segítse az embereket, hanem csupán a saját érdekei érvényesítése érdekében.

Mostanság már nem ilyen boldog – Forrás: Inc. Magazine
Az Apple a domináns platformpozícióját felhasználva akar beavatkozni alkalmazásaink működésébe. Az ő álláspontjuk szerint azért teszik ezt, hogy segítsenek az embereknek, de a lépések egyértelműen követik versenyérdekeiket.

Zuckerberg elmondta, hogy a Facebook az Apple-t az egyik legnagyobb versenytársának tekinti, hiszen az adatvédelmi változások segítenek az Apple olyan szolgáltatásainak népszerűbbé válásában, mint az iMessage és a FaceTime, amelyek konkurensek a Facebook Messengerrel és a WhatsAppal.

Az iMessage kulcsfontosságú eleme az ökoszisztémájuknak. Minden iPhone-ra előre telepítve van, és privát API-kkal és engedélyekkel rendelkezik, ezért az iMessage a leggyakrabban használt üzenetküldő szolgáltatás az Egyesült Államokban.

Zuckerberg ismét pedzegette, hogy az Apple változásai hatással lesznek a kisvállalkozásokra, amiket segít az adatkövetés. A Facebook korábban újsághirdetéseket és blogbejegyzéseket tett közzé, amelyek szerint az iOS 14-es hirdetéskövetési változásai “káros hatással lesznek a sok, felszínen maradásért küzdő kisvállalkozásra”.

A Facebook szerint az Apple lépése “a profitról szól”, és az alkalmazásoknak és webhelyeknek nem marad más választása, mint az előfizetési díjak felszámolása vagy alkalmazáson belüli vásárlások emelése a megélhetés érdekében, ami pedig az App Store bevételeinek növekedéséhez vezet. Micsoda összeesküvés-elmélet, mondjuk kérdezem én, az ellenkező lépés meg nem a Facebooknak termel profitot?

Az Apple a Facebook panaszai ellenére sem hátrál meg, és a közeljövőben tervezi az új követési szabályok bevezetését. Követelményként írja elő, hogy a véletlenszerű hirdetési azonosítót követő alkalmazásoknak meg kell kérdezniük a felhasználókat arról, hogy meg akarják-e osztani adataikat hirdetéskövetési célokra.

A hirdetők a véletlenszerű hirdetési azonosítót használják személyre szabott hirdetések megjelenítésére és hirdetési kampányok nyomon követésére. Az Apple szerint a felhasználóknak tisztában kell lenniük azzal, mikor gyűjtik és osztják meg adataikat más alkalmazások és webhelyek között, és rendelkezniük kell a választás lehetőségével.

Tehát nem értjük mi a gond, ha valaki szeretné a hirdetéskövetéssel támogatni a kisvállalkozásokat, akkor bekapcsolja, nemde? Csak nem fájnak az elúszó reklámbevételek? Ki védi itt igazán a felhasználók érdekét?

Forrás és borító: MacRumors

Kapcsolódó cikkeink

Csak Siri!

Anikó

Idén már ne is számítsunk az új MacBook Prókra?

Anikó

Még jobban elmosódhat a határ az iPadek és MacBookok közt

Anikó