Robert Scoble, a VR és AR evangelista szerint az Apple egy újabb “paradigmaváltásra” készül, amely a 3D-t jelenti, és előrejelzései szerint az Apple stratégiája magában foglalja az egész bolygó valós idejű 3D-s térképének létrehozását, valamint a 3D-s hangzáson és egy olyan headseten való további munkát, mint a gyakran pletykált Apple Glass.
Az Apple vélhetően dolgozik az Apple Glasson, egy olyan viselhető kiterjesztett valóság vagy okosszemüvegen, amely a digitálisan előállított és a valós világból származó nézetek keverékét képes nyújtani a felhasználóknak. Míg a pletykák és spekulációk nagy része a hardver körül forgott, Robert Scoble előrevetítette, hogy milyen felhasználói élményre számíthatunk az Apple-től az elkövetkező években.
A 2021-es WWDC-től kezdve az Apple az év folyamán elkezdhet bejelentéseket tenni azokról a technológiai fejlesztésekről, amelyeket beépít a termékeibe – írta Scoble. A bejelentések a jelek szerint “sok új termékhez, szolgáltatáshoz és élményhez vezetnek majd, amelyek évtizedekre szólnak”.
Scoble szerint ez lesz a negyedik paradigmaváltás az Apple számára a személyi számítógép, a grafikus felhasználói felület és az iPhone bevezetése után. Bár a változások nagy része a headsetek és a szemüvegek köré összpontosul majd, Scoble szerint ez “sokkal mélyebb” lesz, mint a hardver, az Apple számos új területre léphet be.
A változások listája hatalmas, a legambiciózusabb talán a “valós idejű 3D-s térkép az egész világról”. A térkép lesz “az új Apple alapja”, és a termékek és a felhasználói élmények működtetéséhez használják majd.
Az “Apple számára építő fejlesztőként” azonosított források a jelek szerint azt is suttogják, hogy számos szállított termék tartalmaz olyan elemeket, amelyek segíthetnek az Apple új stratégiájának kialakításában. Ilyen elem például az M1 lapkában található Neural Engine, amely az AI-munkaterheléseknek lett dedikálva, de “még nem igazán használták ki”, valamint az Apple Ultra Wide-bandbe történő beruházása.
Scoble úgy véli, hogy az Apple Mapping autóját a világ voxelekkel történő feltérképezésére használják, a Földet kis kockákra osztva. Minden kocka állítólag egyedi azonosítóval, virtualizált mikrofonnal és hangszóróval, virtualizált kijelzővel, virtualizált adatbázissal és virtualizált számítógéppel rendelkezik.
A szkenneléseket az épületekben is elvégeznék a termékeik, kihasználva olyan dolgokat, mint a számítógépes látás és a LiDAR egy iPhone vagy iPad segítségével.
A térkép megépítésével és az adatok megtekintésére és kihasználására alkalmas hardverek bevezetésével az Apple más fontos alkalmazásokat is kínálhat majd.
Ennek részeként Scoble szerint az Apple azon fog dolgozni, hogy a Sirit úgy dolgozza át, hogy reagáljon arra, amit a felhasználó egy headseten vagy egy másik eszközön keresztül néz. A számítógépes látás vagy a térkép előnyeit kihasználva a Siri képes lesz arra, hogy érdemben következtessen abból, amit a felhasználó néz, és olyan kérdésekre válaszoljon, mint például “Mennyibe kerül 20 darab ebből az Amazonon?”.
A felújított Siri emellett rugalmasabb lesz, és több adatforrásra is rákapcsolódik. A Siri például hozzáférhet a Foursquare API-hoz, hogy válaszoljon egy szállodai bejelentkezésekre vonatkozó kérdésre.
A “HoloDeck” egy “TV-gyilkos” alkalmazás lehet, sugallja Scoble, amikor a headset 2022-ben elérhetővé válik. Azt állítja, hogy “bepillantást nyerhetett” a headsethez készülő szoftverbe, és úgy véli, hogy az “olyan lenyűgöző képességekkel fog rendelkezni, amelyek minden eddigi fizikai tévét felülmúlnak”.
A fejhallgató vagy a vizor “eltakarja a szemét és a fülét”, és a nappalit mutatja, valamint a környezeti hangot játssza le a felhasználónak. Felajánlották, hogy ez hasonló lehet az AirPods Max “átlátszó” üzemmódjához.
A képernyők a jelek szerint két 8K-s “Sony chipből” készülnek majd, ami lehetővé teszi az Apple számára, hogy a tévékészülékeket úgy virtualizálja, hogy azok nagyobbak legyenek, mint bármelyik boltban kapható, és nagy mennyiségben. Az Ultra Wideband előnyeit kihasználva ezek a képernyők jobban rögzíthetők a környezetben, és az eszközök automatikusan, erőforrás igénybevétele nélkül tudják, hogy hol helyezkednek el a világban.
Scoble szeerint ez egyenértékű azzal, mintha az Apple “a világ minden pontján” elhelyezne egy tévét, ami új élményeket tesz lehetővé. Például a Super Bowl félidei showműsora kiugorhatna a tévéből, és egy képernyő helyett a felhasználó előtt mutathatná meg a 3D-s előadót.
A hangzásról Scoble úgy véli, hogy az élményt egy rendkívül nagy csatornaszámú rendszer fogja kínálni. Egy VR-zenekar esetében a felhasználó megvalósíthatóan képes lenne középen állni, és különböző pozíciókban hallani a hangszereket.
A Holodeck-szerű élményt a jelek szerint valamikor 2021 vége előtt jelentik be, és a VR-evangelista szerint akár már a WWDC-n is kaphatunk belőle egy kis ízelítőt.
A CarPlay esetében a 3D-s hangélmény lehetővé teheti, hogy az egyes gombok vagy útszakaszok “beszéljenek hozzád”. Scoble azt is sugallja, hogy egy új hordozható játékeszköz is készülőben van, amely képes lenne fejhallgatóval együttműködni, valamint egy következő szintű zajszűrő rendszerrel.
“Ha mindezt összerakjuk, láthatjuk, hogy az Apple egy új, paradigmaváltó stratégiára készül. Olyat, amely mindannyiunk életét nagyon mélyen meg fogja változtatni, és sok izgalmas új dolgot hoz majd el nekünk” – mondja Scoble. “Ez számos vállalat jövőjét mélyen befolyásolja. A Spotify veszélyeztetettnek tűnik. Ahogy a Google is.”
Forrás: Robert Scoble