Az Apple híres és hírhedt az alkalmazások szigorú minőség-ellenőrzéséről, a Valve pedig már évekkel ezelőtt tátott szájjal rohat az App Store-erdőbe.
Sok fejlesztő, nem csak az Epic Games, kritizálta már az Apple-t az esetenként érthetetlen alapelveik miatt, melyeket alkalmazástól függően időnként teljesen össze-vissza alkalmaznak. A Valve az elején még nem tudta, hogy milyen nehéz út áll előttük, amikor először elérhetővé tették a Steam Link alkalmazást az iOS rendszerhez. Bár a probléma már megoldódott, még két évbe telt, mire az alkalmazás macOS-es verziója is végre megkapta a zöld lámpát.
A Steam Link dedikált alkalmazás, amely lehetővé tette a felhasználók számára, hogy a Steam játékokat egyetlen, nagy teljesítményű számítógépről valahol a házban továbbítsák bármely más támogatott eszközre, legyen az PC vagy mobil.
Ez nem feküdt az Apple-nek, amikor a Valve elérhetővé tette a Steam Linket iOS-en. A vállalat azt állította, hogy az alkalmazás megsértette az App Store irányelveit, különösen azt, amely tiltotta a mobil platformon bármilyen más tartalom-gyűjtemény elérését. Még úgy is, hogy a Steam Link egyszerűen egy távoli asztali szoftver. Némi huza-vona után kiderült, hogy az Apple igazi problémája az volt, hogy nem tudta ellenőrizni, hogy a felhasználók mit vásárolnak a Steamtől, a fő aggodalmat pedig azok a tartalmak okozták, amelyeket nem tartottak megfelelőnek a felhasználók számára.
Egy évvel később a Steam Link végre végleg visszatérhetett az iOS App Store-ba azzal a korlátozással, hogy a felhasználók a linken keresztül nem vásárolhattak új játékokat, és csak azokat a game-eket streamelhették, amelyeket már megvásárolt a Steamen. Aztán csaknem két évnek kellett eltelnie, hogy a Steam Link elérhetővé váljon a Mac App Store-ban, pontosan ugyanazokkal a korlátozásokkal.
A Steam természetesen közvetlenül elérhető a macOS-en, de a Steam Link lehetővé teszi a Mac-felhasználók számára, hogy egy combosabb PC-re készült játékot is futtathassanak, vagy hozzáférhessenek olyan címekhez, amelyek csak a Windowson érhetők el. A játékok streameléséhez gyors és stabil helyi hálózatra van szükség, lehetőleg gigabites Ethernetre vagy 5 GHz-es Wi-Fi-re. És persze a kontrollerek használata is lehetséges, de csak az MFi tanúsítvánnyal rendelkező eszközök támogatottak.
Forrás és borítókép: Slashgear