IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

10 millió euróba került az Apple-nek az iPhone vízállóságának hirdetése

Egy olasz szabályozó testületet 10 millió euróra (kb. 3,5 milliárd forintra) büntette az Apple-t, mert félrevezető és tisztességtelen kijelentéseket tett reklámjaiban az iPhone-ok vízállóságával kapcsolatban.

Az olasz trösztellenes hatóság megállapította, hogy az Apple két dologban volt bűnös, egyikük súlyosabb, mint a másik… A bírságot a L’Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato (AGCM) szabta ki, amely gyarkorlatilag nálunk a Gazdasági Versenyhivatalnak felel meg. 

Először is azt mondták ki, hogy az Apple vízállóságról tett kijelentéseit nem konkretizálta a fogyasztók számára. Nem tudatta velük, hogy ezek csak ideális laboratóriumi körülmények között igazak, és a telefonok valós körülmények között nem teljesítették ugyanezeket a feltételeket.

Az első számú probléma a különféle iPhone modellek – iPhone 8-tól iPhone 11 Pro Maxig – marketingjére vonatkozik, amelyekben azt állították, a hirdetett termékek vízállók, maximális merítési mélységük a modelltől függően 4 méter és 1 méter között változik, legfeljebb 30 percig.

A hatóság szerint azonban az üzenetek nem tisztázták, hogy ezek az állítások csak meghatározott körülmények fennállása esetén igazak-e, például statikus és tiszta víz alkalmazásával végzett speciális és ellenőrzött laboratóriumi vizsgálatok során, és nem az eszközök normál hétköznapi használatakor.

Másodsorban, ami még nagyobb problémát jelent, hogy az Apple az iPhone vízállóságát hangsúlyozta reklámjai során, mégis megtagadta a vízkáros készülékek garanciális cseréjét vagy javítását.

Az Apple belső indikátorokat helyez el az iPhone-okban, amelyek azt jelzik, hogy érte-e víz a készüléket. Az Apple szabályzata szerint a garanciális javítás vagy csere megtagadható, ha a jelző aktív. 

Ezért az Apple-t tízmillió eurós pénzbírsággal sújtották, és emellett elrendelték, hogy hirdetményt tegyen közzé olasz weboldalán. Az pedig, hogy ennek hosszú távon milyen következménye lesz, elindul-e a lavina más országokban is, az még a jövő zenéje.

Forrás: AGCM

Borítókép: Apple Insider

Kapcsolódó cikkeink

Jövőre megvalósulhat az AR-álom

Anikó

Saving Simon – hivatalosan is ráfordultunk az idei karácsonyi szezonra

Anikó

A Samsung megszorongatta az Apple-t az okosórapiacon

Anikó