IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

1,5 milliárd dollár kicsalásától mentette meg a felhasználókat az App Store szabályrendszere

Az Apple ma bejelentette, hogy az automatizált technológiák és az emberi felülvizsgálati folyamatok kombinációja révén a vállalat 2020-ban több mint 1,5 milliárd dollárnyi potenciálisan csaló tranzakciótól védte meg ügyfeleit.

Az Apple szerint az olyan biztonságos fizetési technológiák, mint az Apple Pay és a StoreKit (alkalmazáson belüli vásárlás) alapvető szerepet játszanak a felhasználók biztonságának megőrzésében.

Mivel az online adatszivárgások elkeserítően gyakoriak, ezek a védelmek alapvető szerepet játszanak a felhasználók biztonságának megőrzésében. A felhasználók azonban talán nem tudják, hogy amikor a hitelkártyaadataik sérülnek vagy más forrásból ellopják őket, a csalók az App Store-hoz hasonló online piacterekhez fordulhatnak, hogy megpróbáljanak digitális árukat és szolgáltatásokat vásárolni, amelyeket aztán tisztára moshatnak vagy tiltott célokra használhatnak fel.

Forrás: App Store

Az Apple könyörtelenül összpontosít az ilyen típusú csalásokra is. Csak 2020-ban a kifinomult technológia és az emberi felülvizsgálat ötvözésével több mint 3 millió lopott kártyát blokkoltak, miközben lopott áruk és szolgáltatások vásárlására próbálták használni őket, és közel 1 millió fiókot tiltottak el az újabb tranzakcióktól. Összességében az Apple 2020-ban több mint 1,5 milliárd dollárnyi potenciálisan csaló tranzakciótól óvta meg a felhasználókat.

Az Apple számos további statisztikát osztott meg, amelyek célja az App Store biztonságának és adatvédelmének hangsúlyozása, a Fortnite készítőjével, az Epic Gamesszel folytatott nagy horderejű per közepette, amely az App Store-t monopóliumnak és versenyellenesnek minősítette. Az Apple szerint “az iparágban vezető csalás elleni erőfeszítéseinek” köszönhetően az App Store “a legbiztonságosabb hely az alkalmazások keresésére és letöltésére”, idézve a Nokia 2020-as Threat Intelligence Reportját.

Az Apple elmondta, hogy célja mindig az, hogy új alkalmazások kerüljenek az App Store-ba, és a vállalat App Review csapata 2020-ban több mint 180 000 új fejlesztőnek nyújtott segítséget az alkalmazások bemutatásában. Egyes esetekben előfordulhat, hogy egy alkalmazás még nincs befejezve vagy nem működik megfelelően, amikor jóváhagyásra benyújtják, vagy még nem rendelkezik megfelelő mechanizmussal a felhasználók által generált tartalmak moderálására. Az Apple szerint 2020-ban közel egymillió problémás új alkalmazást és további közel egymillió alkalmazásfrissítést utasítottak el vagy távolítottak el különféle, az említettekhez hasonló okok miatt.

Forrás: App Store

Ezen elutasítások kisebb, de jelentős részhalmaza olyan égbekiáltóbb jogsértések miatt történt, amelyek kárt okozhattak a felhasználóknak. 2020-ban az Apple közölte, hogy App Review csapata több mint 48 000 alkalmazást utasított el azért, mert rejtett vagy nem dokumentált funkciókat tartalmazott, míg több mint 150 000 alkalmazást azért utasítottak el, mert spamnek, másolatnak vagy a felhasználók félrevezetésének bizonyultak, például azért, mert vásárlásra ösztönözték őket.

Az Apple szerint egyes fejlesztők “csalit és cserét” hajtanak végre azáltal, hogy a felülvizsgálati folyamat után alapvetően megváltoztatják az alkalmazás működését, hogy kikerüljék az App Store felülvizsgálati irányelveit. Amikor ilyen alkalmazásokat fedeznek fel, az Apple szerint azokat azonnal elutasítják vagy eltávolítják az App Store-ból, és a fejlesztőket értesítik a 14 napos fellebbezési folyamatról, mielőtt Apple Developer Program fiókjukat véglegesen megszüntetik.

Az Apple szerint 2020-ban mintegy 95 000 alkalmazást távolítottak el az App Store-ból csalárd jogsértések, köztük az ilyen kicserélős manőverek miatt.

2020-ban 470 000 fejlesztői fiókot szüntetett meg, és további 205 000 fejlesztői regisztrációt utasított el csalási aggályok miatt. A vállalat emellett 244 millió ügyfélfiókot deaktivált csalás és visszaélésszerű tevékenység miatt.

Forrás: App Store

Ami az App Store értékeléseit és értékeléseit illeti, az Apple elmondta, hogy a pontosság biztosítása érdekében a gépi tanulás, a mesterséges intelligencia és a szakértői csapatok által végzett emberi felülvizsgálat kombinációjára támaszkodik ezen értékelések és értékelések moderálásában. 2020 több mint egymilliárd értékelést és több mint 100 millió véleményt dolgoztak fel, és több mint 250 millió értékelést és véleményt távolítottak el, mert nem feleltek meg a moderálási előírásoknak.

Az Apple közölte, hogy nemrégiben új moderálási eszközöket is bevetett az értékelési és értékelési fiókok hitelességének ellenőrzésére, az írásos értékelések csalásra utaló jelek elemzésére, valamint a deaktivált fiókok tartalmának eltávolítására.

Az Epic Games elleni per során az Apple azzal érvelt, hogy egyetlen, szabályozott App Store-ra van szükség a biztonság, a magánélet, a megbízhatóság és a minőség védelme érdekében, amelyet a vásárlók elvárnak a vállalattól. Az Epic Games eközben azzal érvelt, hogy az Apple-nek engedélyeznie kellene a harmadik féltől származó alkalmazásboltokat és a közvetlen fizetési lehetőségeket iPhone-on és iPaden.

Forrás és borítókép: Apple Newsroom

Kapcsolódó cikkeink

Csökken az iPhone-ok iránti kereslet?

Anikó

Még nem kell lemondanunk az új iPhone SE-ről

Anikó

Továbbra is dolgozik az AirPower technológián az Apple

Anikó