Az Interbrand felmérése szerint az almás techóriás nevezhető a legnagyobb márkahatással rendelkező cégnek, de az első öt helyen szorosan követi a konkurencia is.
Az Interbrand egy olyan tanácsadó cég, ami a globális márkák hatását és értékét figyeli. A legfrissebb jelentésében ismét az Apple-t nevezte meg a világ legértékesebb cégének, amelyet a technológiai óriás immáron nyolc éve tölt be.
Az Interbrand az Apple-nek valamivel kevesebb, mint 323 milliárd dolláros “márkaértéket” adott, ami 38% -kal több, a tavalyi 234,2 milliárd dollárhoz képest. A cég szerint a márkaérték egy olyan szám, amely a márka vevőkre, alkalmazottakra és befektetőkre gyakorolt hatását mutatja. Az erős márkák befolyásolják a fogyasztókat, hűséges vásárlókat tudhatnak magukének, vonzzák és megtartják az alkalmazottjaikat, és közben folyamatosan csökkentik a finanszírozás költségeit.
Az Apple megkülönböztető képessége – vagy tulajdonképpen az egyedisége – nem annak a következménye, ahogyan a márka kommunikál, hanem az, hogy mit csinál. Az Apple termékei, technológiái és üzleti döntései a szervezet egyszerűségét és egyéni filozófiáját tükrözik. A márkának aurája van, és úgy változtatja meg azt, hogy mi van az emberek fejében, hogy a kezükben levő technológiát fejleszti.
Az Amazon jelentőssége is egyre csak növekszik, ugyanis nem csupán maga a webáruházuk termel elképesztő összegeket, de a saját termékeik is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Az Alexa, az Echo és a Kindle csak pár olyan termék, ami akár a magyar háztartásokban is sűrűn fellelhető, pedig nálunk nem is divat az Amazonról rendelni.
A Microsoft még mindig az élen a számítógép-gyártásban, valamint az operációs rendszerek/irodai alkalmazások iparágában is, habár a mobiltelefon-piac nem jött be nekik. A Google elképesztően kedvező helyen áll a keresőmotorokat illetően és az Android is a legszélesebb körben elterjedt mobiltelefonos OS. A Samsung meg ugyanazt a szerepet tölti be a piacon, mint az Apple: mobiltelefonok, okoseszközök és számítógépek gyártására fektetik a hangsúlyt.
A legjobb 5 márka pozíciója egy kicsit keveredett az elmúlt évekhez képest. A második helyen álló Amazon, amely korábban a harmadik helyen állt, 60%-kal növelte értékét mivel valós idejű adatokba, AI-be és gépi tanulásba fektette be a tőkéjét. A Microsoft szintén növekedést ért el, és a harmadik pozícióba került, 53%-kal javultak az értékei Satya Nadella vezérigazgató keze alatt. A Google és a Samsung fértek még bele az első öt helybe.
A technikai vállalatok a top 20 márka közül 11-et tettek ki, az Instagram önmagában is például a 19. helyre lépett fel. Kíváncsiak várjuk tehát, hogy hogy hathat majd ezekre a márkákra az amerikai választások eredménye és az antitröszt törvény.
Neked mi a véleményed az Apple márkaértékéről? Képes jó irányba terelni az emberek cselekedeteit?
Forrás: AppleInsider
Borító: Pinterest