Az ezredforduló előtt az egyik legnagyobb őrület a Tamagotchi nevű apró, tojás alakú játék volt. A Bandai 1996 novemberében mutatta be a kisállat-szimulációs játékot, és idén márciusig 83 millió darabot értékesített belőle a cég. Most azonban szintet léphet a virtuális háziállatka.
A Tamagotchi tulajdonosának megfelelően kell gondoskodnia kis kedvencéről, hogy az felnőjön és hosszú életet éljen. A Tamagotchiról való gondoskodás azt jelenti, hogy naponta többször meg kell etetni egy gomb megnyomásával, játszani kell vele, hogy stimulálja az elméjét például kő, papír, ollózással, ki kell takarítani a Tamagotchi lakóhelyét, miután Tama-bogyókat pottyantott, és még sok minden mást. Ha a játékos gondoskodik virtuális kedvencéről, akkor az alakot vált, ahogy nő. Ha nem, a Tamagotchi valószínűleg “meghal”, és a felhasználó kénytelen lesz újra kezdeni.
Bár a terméket több cég is lekoppintotta, azonban Bandai volt „A Tamagotchi” megalkotója. Most a Kotaku japán híroldal szerint a Bandai visszatér a Tamagotchit egy új verziójával, amelyet Tamagotchi Smartnak neveznek el.
Az új készülék érintés- és hangvezérléssel lesz felszerelve, amely lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy megsimogassák és beszélgessenek is virtuális háziállatukkal. A funkciók közé tartozik egy lépésszámláló, egy digitális óra, és egy egyszerű módja annak, hogy szinkronizálni lehessen egy barát készülékével.
Új karakterek és új stílusok is érkeznek. A Tamagotchi Smart sok szempontból egyesíti az eredeti Tamagotchi szórakoztató és egyedi tulajdonságait az okosórák legjavával. A készülék TamaSma kártyákat fog használni, amelyeket a Bandai külön fog értékesíteni. A kártyák exkluzív tárgyakat és karaktereket tartalmaznak majd, amelyeket le lehet majd tölteni a Tamagotchi Smartra.
A “hangfelismerő” funkció nem olyan jó, mint kéne, mivel nem képes szavakat felismerni. De a “Power Up” nevű funkció állítólag lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy beszélgetéseket rögzítsenek kedvenceikkel, hogy erős kapcsolatot alakítsanak ki velük.
A Tamagotchi Smart 2021. november 23-án debütál Japánban. A globális megjelenési dátumot még nem jelentették be.