IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

A Facebook már teszteli a saját hirdetéskövetési értesítéseit

Mindenki kedvenc Zuckerbergje már keresi a módot arra, hogy ne veszítse el az értékes adatait. Az Apple címkéihez hasonlókat készített a felhasználók megzavarása és befolyásolása érdekében.

A Facebook megkísérli megakadályozni az iOS 14 App Tracking Transparency funkcióinak bevezetését azzal a kéréssel, hogy a közösségi hálózat felhasználói adják meg az alkalmazás engedélyét a követésükre.

Az Apple már régóta arra készül, hogy új funkciókat valósítson meg az iOS 14-ben, amely korlátozza az alkalmazások és a szolgáltatások által végrehajtott követés mennyiségét. Az App Tracking Transparency kezdeményezés részeként az Apple megköveteli a fejlesztőktől, hogy kérjenek engedélyt a felhasználóktól, mielőtt követnék az eszközük hirdetési azonosítóját.

A változás hozzáad egy értesítést az alkalmazásokhoz, amely megkérdezi, hogy a felhasználók engedélyezik-e az alkalmazás általi nyomonkövetést. A Facebook, a változás legnagyobb ellenzője, még mielőtt az Apple átültetné a gyakorlatba a dolgot, már teszteli a módszert, amivel legalább a felhasználókat maga mellé akarja állítani.

Nemrég ugyanis bevezettek egy értesítést, ami így szól: “Engedélyezi a Facebook számára az alkalmazás és a webhely tevékenységének használatát?” Ezután az oldal elmagyarázza, hogy a felhasználók személyre szabottabb reklámokat kapnak, és támogatják azokat a vállalkozásokat, amelyek hirdetésekre támaszkodnak az ügyfelek eléréséhez.

Az értesítés – Forrás: AppleInsider

Az oldal lehetőséget kínál az “Engedélyezés” vagy “Nem engedélyezés” lehetőségre, amely megidézi az Apple hivatalos ATT-értesítését, amely valljuk be, nem a legelegánsabb dolog.

A tesztverzióban a Facebook arra kéri a felhasználókat, hogy adják meg az engedélyt a várhatóan tavasszal érkező változások előtt. A “Beszélgetés a kisvállalkozásokért” című bejegyzésüket is módosították, hogy nem értenek egyet az Apple megközelítésével, de gyorsan reagálnak majd a vállalkozások és szolgáltatások védelmében.

A Facebook szerint az Apple értesítése “azt sugallja, hogy kompromisszum van a személyre szabott hirdetések és a magánélet között; bár valójában mindkettőt megtehetjük és meg is tesszük”. Azt állítják, hogy az Apple értesítése “nem nyújt tájékoztatást a személyre szabott hirdetések előnyeiről”.

Az Facebook állítólag úgy válaszol erre a problémára, hogy további információkat nyújt arról, hogyan használjuk a kisvállalkozásokat támogató és az alkalmazásokat ingyen tartó személyre szabott hirdetéseket. A közösségi hálózat azt is sugallja, hogy a felhasználók megérdemlik a teljes körű tájékoztatást.

A Facebook többször megpróbálta meggyőzni az Apple-t, hogy ne folytassa terveit, többek között egy újsághirdetési kampányt is összehoztak arról, hogy a Facebook védi a kisvállalkozásokat a változás ellen. Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója azt is javasolta, hogy a változásokat a “versenyérdekek” és nem a magánélet védelme vezérli. A közösségi hálózat állítólag az Apple Store elleni monopóliumellenes pert is fontolgatja annak politikája és adatvédelmi funkciói miatt.

A tiltakozások ellenére a Facebook azt is elismerte, hogy nincs más választása, mint elfogadni a jelenlegi szituációt vagy kockáztatni az App Store-ból való eltávolítását.

Ti bekapcsoljátok majd, vagy egye meg a fene Zuckerberget?

Forrás: AppleInsider
Borító: USToday

Kapcsolódó cikkeink

Csak Siri!

Anikó

Idén már ne is számítsunk az új MacBook Prókra?

Anikó

Még jobban elmosódhat a határ az iPadek és MacBookok közt

Anikó