IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

A hirdetések már a telefonod zárolási képernyőjére is betörhetnek

Gondoltad volna, hogy a telefonod zárolási képernyője a legforróbb új bevehető piac a tech színterén? 

Az Apple az iOS 16 központi elemévé tette az iPhone zárolási képernyőjét, így a felhasználóknak szabadabb kezet biztosítva a képernyő testreszabásában és használatában. 

Azonban miközben az Apple a szép új óra-stílusokról, betűtípusokról színben passzoló háttérképekről beszélt, egy olyan világ felé is kaput nyitott, amelyben a zárolási képernyő több mint biztonsági intézkedés. Egy újabb felületté válik, amelyre a vállalatok információkat, alkalmazásokat, sőt, akár hirdetéseket is elhelyezhetnek. Az Apple messze nem az egyetlen vállalat, amelyik ezen gondolkodik. 

TechCrunch beszámolója szerint a Glance, a záróképernyő tartalmával foglalkozó vállalat már tárgyalásban áll az amerikai szolgáltatókkal, és azt tervezi, hogy a következő két hónapban elindul néhány androidos telefonon az Egyesült Államokban.

Nagyon úgy tűnik, hogy a verseny a figyelmedért már az alkalmazásokból a kezdőképernyőre került a widgetek és értesítések révén. Ráadásul most egy lépéssel tovább mehet a dolog, hiszen ez az a felület, amit a telefon bekapcsolásakor látsz, még mielőtt felvenné vagy feloldaná a készüléket. 

Forrás: Glance

Ha még sosem láttál Glance-t futtató eszközt, akkor úgy képzelheted el az alkalmazást, mint egy Snapchat Discover feedet a telefonod zárolási képernyőjén. A vállalat váltakozó híreket, videókat, kvízeket, játékokat és fényképeket kínál, amelyek minden alkalommal megjelennek, amikor a telefon képernyője bekapcsol. A Glance ezeket a tartalomkártyákat természetesen glance-eknek, azaz pillantásoknak nevezi, és azt állítja, hogy a felhasználók átlagosan 65 alkalommal fogyasztják ezeket a tartalmakat naponta.

És persze mindez tele van hirdetésekkel. A Glance az InMobi Group, egy indiai reklámtechnológiai vállalat leányvállalata. Számos gyártóval, köztük a Samsunggal és a Xiaomival is partnerségben állnak, és a vállalat szerint a szoftverüket több mint 400 millió telefonba építették be Ázsia-szerte. A Google befektetője a vállalatnak, ahogy Peter Thiel is, a PayPal és Palantir Technologies társalapítója, valamint a Facebook befektetője.

Bizonyos szempontból a Glance vagy valami hasonló teljesen ésszerű ötlet. Nem kell állandóan ki-be lépegetni az alkalmazások között hírek és információk után kutatva, még csak fel sem kell oldanunk a telefonunkat, egyszerűen csak bíznunk kell abban, hogy a készülékünk minden egyes bekapcsoláskor valami érdekeset kínál számunkra. 

És akkor már néhány nem tolakodó reklám sem árthat, igaz? Elvégre én a saját Kindle e-könyv olvasómat is a zárolási képernyőn megjelenő hirdetésekkel vettem meg, hogy spóroljak egy kicsit, és ez cseppet sem zavar.

Forrás: Apple

Az Apple is visszhangozta ezt a gondolatot, és arról beszélt, hogy a funkciógazdagabb záróképernyővel azt szeretné elérni, hogy kevesebbet kelljen használni a telefont. 

Craig Federighi, az Apple szoftveres főnöke úgy hivatkozott a zárolási képernyőre, mint „a telefonod arcára”, és azt mondta, hogy az olyan funkciók, mint az Élő tevékenységek megkönnyíthetik a gyors információszerzést anélkül, hogy fel kellene oldanod a telefonodat, és átadnád magad a benne lévő összes zavaró tényezőnek. 

Ha egy pillantással megkapod a választ, akkor nem kell feloldanod, viszont ha már egyszer feloldottad a telefonodat, szinte elfelejted, hogy miért is vagy ott!
Craig Federighi

De azzal, hogy megnyitják ezt az opciót, ezek a cégek lehetőséget kínálnak az alkalmazásoknak és a hirdetőknek, hogy még közelebb kerüljenek hozzád. A fejlesztők minden bizonnyal olyan Élő tevékenységeket fognak létrehozni, amelyek még jóval azután is ott maradnak, hogy már nem lesznek hasznosak, és minden alkalommal a képedbe dörgölik magukat, amikor a telefonod kijelzőjére nézel. A platformok meg fogják találni a módját annak, hogy még több tartalmukat a zárolt képernyőre húzzák, és megpróbálnak eljutni hozzád, mielőtt még feloldanád a telefont.

Általánosságban elmondható, hogy a legtöbb felhasználó nem változtatja meg a beállításait, és biztos, hogy a fejlesztők ezt a saját előnyükre fogják használni. 

Forrás: Glance

„A fogyasztók a tartalomkeresésről át fognak térni arra, hogy azt fogyasszák, amit mutatnak nekik.” – mondta Naveen Tewari, az InMobi vezérigazgatója a Forbesnak a Glance megjelenésekor. Ez pedig egészen borús jövőt fest le, ráadásul valószínűleg igaz is!

A Glance-nek biztosan lesz konkurenciája, de ez már most jó példa arra, hogy merre tart ez az egész. Júniusban tartották a Glance Live Festet, egy háromnapos virtuális fesztivált, amely teljes egészében a felhasználók zárolt képernyőjén zajlott. Több mint 70 millió felhasználónak közvetítettek koncerteket és interaktív kihívásokat, élő oktatóanyagokat és interjúkat, valamint rengeteg élő vásárlási tartalmat. Olyan ez, mint egy opt-out zenei fesztivál, ahová minden alkalommal eljutsz, amikor valahonnan érkezik egy értesítesd. Számomra ez zavaróan, frusztrálóan és egyszerűen fárasztóan hangzik.

Kétségtelen, hogy a zárolási képernyőnk lehetne jobb is. Az értesítések végeláthatatlan sora nem éppen nagyszerű, és a személyre szabottabbá tétele sok felhasználót boldoggá tenne. De ennek a területnek a felhasználóké és csakis a felhasználóké kellene lennie, nem pedig a figyelemelterelés és a reklámok újabb táptalajává válnia. Vissza kellene vennünk az irányítást a telefonunk felett, nem pedig még többet átadni belőle.

Borítókép: Glance

Kapcsolódó cikkeink

Csak Siri!

Anikó

Idén már ne is számítsunk az új MacBook Prókra?

Anikó

Még jobban elmosódhat a határ az iPadek és MacBookok közt

Anikó