IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

A Samsung három év óta először veri az iPhone-t az Egyesült Államokban

Jelentések alapján a Samsung több okostelefont adott el Amerikában, mint az Apple a harmadik negyedévben.

A Strategy Analytics piackutató cég a héten adott ki arról egy jelentést, hogy a Samsung több okostelefont értékesített az Egyesült Államokban 2020 harmadik negyedévében, mint a nagy rivális Apple.

A Samsung az éppen véget ért időszakban 33,7%-os részesedést szerzett az amerikai piacon, ami 6,7% -kal több, mint tavaly ugyanebben az időszakban – írja a Yonhap News Agency. A Strategy Analytics becslése szerint az Apple második lett 30,2%-os piaci részesedéssel, amelyet az LG 14,7%-os értékével követett.

A kutatócég úgy véli, hogy a középkategóriás okostelefonok iránti erős kereslet segítette elő a Samsung első helyét, míg a zászlóshajók, mint például a Galaxy Note 20 és a Galaxy Z Fold2 csendesebben tettek hozzá a statisztikákhoz. Plusz az Apple se siette el idén az új termékeik bemutatását, ami a türelmetleneket a Samsung felé tolhatta.

Örök cicaharc a két gyártó között – Forrás: Insider

A koronavírus következményei miatt az Apple iPhone 12 sorozatú készülékeit hetekkel később jelentették be, mint a vállalat tipikus bevezetési ütemterve. Az iPhone 12 és az iPhone 12 Pro előrendelése október 16-án kezdődött, és a telefonokat egy héttel később szállították. A lépcsőzetes kiadási terv legutóbbi pontja a múlt pénteki iPhone 12 mini és az iPhone 12 Pro Max eszköz szállítása volt.

A Strategy Analytics eredményei összhangban vannak az IDC által megfigyelt globális trendekkel. Októberi jelentésében a kutatócég szerint a Samsung a harmadik negyedév során visszaszerezte pozícióját a világ legnagyobb okostelefon-gyártójaként, amit eddig a Huawei töltött be. Az Apple a negyedik helyre került csak, becslések szerint ebben az időszakban 41,6 millió kiszállított iPhone-t jegyeztek, ami 10,6%-os csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest.

Meg kell jegyezni, hogy az olyan cégek, mint a Strategy Analytics, nem rendelkeznek betekintéssel az Apple ellátási vagy kiskereskedelmi láncaiba, és független kutatások alapján készítenek becsléseket. A piackutató cégek módszertanát az Apple vezetői elutasították már korábban is, mivel azok nagyrészt helytelenek voltak.

Az Apple a 2020-as negyedik pénzügyi negyedév eredményeinek ismertetésekor megjegyezte, hogy az iPhone bevételei 21%-kal csökkentek, amelynek egy részét az iPhone 12 értékesítésének késői megkezdésének tudták be.  

Szerintetek reálisak az adatok?

Forrás és borító: AppleInsider

Kapcsolódó cikkeink

Csak Siri!

Anikó

Idén már ne is számítsunk az új MacBook Prókra?

Anikó

Még jobban elmosódhat a határ az iPadek és MacBookok közt

Anikó