Az Apple-nek 2021 harmadik negyedévében azzal kellett szembesülnie, hogy hatalmas okosóra-piaci előnye kissé megcsappant, mivel a versenytárs Samsung a Galaxy Watch 4 megjelenésével teret nyert.
Bár az Apple megőrizte egészséges előnyét a kategóriában, az Apple Watch szállítások 10%-kal csökkentek éves szinten a szeptemberrel végződő három hónapos időszakban a Counterpoint Research becslései szerint.
A visszaesés oka lehet az Apple Watch Series 7 szokásosnál későbbi bevezetése, amely a szeptember közepi bemutatása után októberben került a boltok polcaira. Az új Watchot kereső vásárlók a közbeeső hetekben valószínűleg nem vásárolták meg a kifutó Series 6-ot vagy SE-t, ami valószínűleg majdnem egy hónapig visszafogta a Watch-eladásokat.

A harmadik negyedévben a Samsung volt a legnagyobb befutó, és a Galaxy Watch 4 sorozat iránti erős keresletnek köszönhetően, így visszavette a második helyet a Huaweitől. A vállalat döntése, miszerint az okosóra-hardvereit átállítja a Wear OS-re, 17%-ra növelte az operációs rendszer piaci részesedését, szemben a 2021-es második negyedévben mért mindössze 4%-kal. Korábban a Samsung okosórái nagyrészt saját Tizen operációs rendszerrel kerültek szállításra.
A Samsung a vártnál jobban teljesített a harmadik negyedévben. Bár a Galaxy Watch 4 sorozat eladásai jóval magasabbak voltak a vártnál, az összes készülék több mint 60%-át Észak-Amerikában és Európában értékesítették, ahol a közép- és felső árkategóriás modellek aránya magas.
Az Apple és a Samsung után az Amazfit, az imoo, a Huawei és a Garmin következett.
A Counterpoint szerint a globális okosóra-szállítások 16%-kal nőttek az előző évhez képest, a szegmensben a második negyedévben tapasztalt kétszámjegyű növekedés folytatódott.

Meg kell jegyezni, hogy a Counterpointhoz hasonló cégek nem rendelkeznek betekintéssel az Apple ellátási vagy kiskereskedelmi láncaiba, és független kutatáson alapuló becsléseket dolgoznak. A piackutató cégek módszertanát, és ami még fontosabb, eredményeit a múltban megkérdőjelezték, és az Apple vezetői az adatokat nagyrészt tévesnek minősítették.
Az Apple nem hozza nyilvánosságra az Apple Watch eladási adatait, de a hordható-, és otthoni eszközök és kiegészítők kategóriája 7,9 milliárd dollárt kaszált a vállalat 2021-es negyedik pénzügyi negyedévében. Ezt összehasonlítva a szegmens 6,52 milliárd dollárt hozott az előző év azonos időszakában.